ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ. ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3223662 67 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-07-11
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Δόνα Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εμμανουήλ Δασενάκης, Καθηγητής, Τμήμα Χημείας , ΕΚΠΑ (Επιβλέπων),
Μιχαήλ Σκούλλος Ομότιμος Καθηγητής Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ,
Αικατερίνη Σακελλάρη Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ. ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ. ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Περίληψη:
Ένας από τους παράγοντες που αποτελούν σημαντική επιβάρυνση για το περιβάλλον είναι τα στερεά απόβλητα που παράγονται από κάθε μορφής παραγωγική ή καταναλωτική ανθρώπινη δραστηριότητα. Για να αντιμετωπιστούν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να οδηγηθεί η κοινωνία στη βιώσιμη ανάπτυξη, θα πρέπει οι άνθρωποι να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση. Η περιβαλλοντική συνείδηση αναπτύσσεται κυρίως με την εκπαίδευση. Η εκπαίδευση θεωρείται βάση για την αειφόρο ανάπτυξη της κοινωνίας μας. Στην εκπαίδευση μπορούν να στηριχθούν οι πυλώνες για την αειφόρο ανάπτυξη που είναι το περιβάλλον - οικολογία, η οικονομία και η κοινωνία (Μ. Σκούλλος, 2005) [106].
Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε το επίπεδο γνώσεων και στάσεων των μαθητών της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Ληξουρίου Κεφαλονιάς, σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα με έμφαση στην κομποστοποίηση απορριμμάτων. Για την σκιαγράφηση των γνώσεων, στάσεων και αντιλήψεων του μαθητικού δυναμικού συντάχθηκε ερωτηματολόγιο 33 ερωτήσεων το οποίο μοιράστηκε στους 39 μαθητές της Β΄ Λυκείου.
Συγκεκριμένα μελετήθηκε η πιθανή διαφοροποίηση στις γνώσεις και στάσεις των μαθητών καθώς και οι φιλοπεριβαλλοντικές συνήθειές τους μετά τη διδακτική παρέμβαση, μέσω βιωματικής διδασκαλίας και πειραματικής δράσης κομποστοποίησης στο σχολείο. Αυτό πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ερωτηματολογίου που συμπληρώθηκε από τους μαθητές πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση-πείραμα. Στη συνέχεια διερευνήθηκε κατά πόσο επηρεάζονται οι περιβαλλοντικές γνώσεις των μαθητών σε σχέση με το μορφωτικό επίπεδο των γονέων.
Τέλος, μέσω της συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων διαφάνηκε και ο ρόλος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην αγωγή των μαθητών και στη δημιουργία πολιτών με ενεργές φιλοπεριβαλλοντικές στάσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ανακύκλωση, Κομποστοποίηση, Γνώσεις, Στάσεις, Μαθητές Λυκείου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
108
Αριθμός σελίδων:
193
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-07-11.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ -ΔΟΝΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ. 171714.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-07-11.