ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3228670 56 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-08-01
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Δημητράκαινα Μαρίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κανδυλάκη Αγάπη, Καθηγήτρια και Διευθύντρια του Διιδρυματικού Μεταπτυχιακού "Συμβουλευτικής" ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην διερεύνηση της εφαρμογής της
τέχνης και του παραμυθιού, για την πρόληψη και την ένταξη ετεροτήτων στην εκπαίδευση μέσα
από μια έρευνα δράση. Βασικός στόχος ήταν, η ανάδειξη τρόπων αξιοποίησης παραμυθιών
κοινωνικής ευαισθητοποίησης και βιωματικών ασκήσεων και δράσεων μέσω διαφορετικών
μορφών τέχνης (όπως, εικαστικά, εκπαιδευτικό δράμα και υπόδυση ρόλων, κατασκευές
ομαδικής αφίσας και κολλάζ, δημιουργική γραφή και δημιουργία παραμυθιών). Η έρευνα δράση
επικεντρώνεται στην πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση του σχολικού εκφοβισμού, της
ομοφοβίας, του κοινωνικού ρατσισμού και των διακρίσεων και στην ένταξη ετεροτήτων στην
ομάδα τάξη. Επίσης, στόχος της έρευνας ήταν η ανάδειξη του λόγου των εκπαιδευτικών και του
ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, των απόψεων και των εμπειριών τους, καθώς και η
αξιοποίηση και δοκιμή παραμυθιών κοινωνικής ευαισθητοποίησης στις ομάδες-τάξεις. Η
συλλογή και παραγωγή ποιοτικών δεδομένων προέκυψε πρώτον, από τις ομαδικά εστιασμένες
συνεντεύξεις, δεύτερον, από το ημερολόγιο της ερευνήτριας που συμπλήρωνε κατά την διάρκεια
της συμμετοχικής παρατήρησης της και των παρεμβάσεων που υλοποίησε η ίδια και τρίτον, από
το υλικό που προέκυψε από την ηχογράφηση και τη λέξη προς λέξη (verbatim)
απομαγνητοφώνηση των επτά ημιδομημένων ατομικών συνεντεύξεων με τους εκπαιδευτικούς
και τη θεατρολόγο που συμμετείχαν στην έρευνα δράση. Η ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων
έδειξε ότι, η αξιοποίηση της τέχνης και του παραμυθιού, ως εργαλείο πρόληψης και έγκαιρης
παρέμβασης λειτούργησε θετικά ως προς την ανταπόκριση των παιδιών φέρνοντας θετική
επίδραση στη διαμόρφωση απόψεων και στάσεων ως προς την ένταξη ετεροτήτων και την
πρόληψη διακρίσεων, κοινωνικού αποκλεισμού και εκφοβισμού μεταξύ των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά: Παραμύθια Κοινωνικής Ευαισθητοποίησης, Παρεμβάσεις πρόληψης και έγκαιρης παρέμβασης, Ένταξη Ετεροτήτων, Εκπαιδευτικοί, Θεατρολόγος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
84
Αριθμός σελίδων:
206
Διπλωματική Εργασία- Δημητράκαινα Μαρίνα Τελική.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο