L’enseignement du français dans un système éducatif traditionnel enrichi par les stratégies des approches plurielles (intercompréhension, éveil aux langues) et de l’enseignement précoce

Διπλωματική Εργασία uoadl:3232329 59 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-10-28
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Κοτανίδου Άννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αργυρώ Μουστάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Nadja Maillard, Professeure associeé, Faculté des Lettres, Langues et Sciences Ηumaines, Université d’Angers
Κανέλλα Μενούτη, Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
L’enseignement du français dans un système éducatif traditionnel enrichi par les stratégies des approches plurielles (intercompréhension, éveil aux langues) et de l’enseignement précoce
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διδασκαλία των γαλλικών σε ένα παραδοσιακό εκπαιδευτικό σύστημα εμπλουτισμένη από τις στρατηγικές των πλουραλιστικών προσεγγίσεων (αλληλοκατανόηση, αφύπνιση στις γλώσσες) και της πρώιμης διδασκαλίας
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, μελετάμε την διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας στο δημοτικό υπό το πρίσμα των πλουραλιστικών προσεγγίσεων και πιο συγκεκριμένα της αλληλοκατανόησης σε συνδυασμό με τις αρχές της διδασκαλίας σε πρώιμη ηλικία.
Η αλληλοκατανόηση αποτελεί μια μέθοδο διδασκαλίας κυρίως απευθυνόμενη σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Ωστόσο, επιχειρούμε, μέσα από δραστηριότητες που φτιάξαμε εμείς και οι οποίες είναι βασισμένες σε αυτή τη μέθοδο, να δούμε τα αποτελέσματα της και σε πιο μικρές ηλικίες μαθητών.
Δεδομένου ότι η αλληλοκατανόηση προάγει την πολυγλωσσία, στοιχείο που χαρακτηρίζει τη σημερινή κοινωνία και στρατηγική που καθιστά την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας πιο εύκολη, θεωρούμε ότι αποτελεί μια σωστή πρακτική. Στόχος μας λοιπόν είναι να ελέγξουμε αν η εκμάθηση των γαλλικών μπορεί να βελτιωθεί μέσα από τις στρατηγικές της αλληλοκατανόησης και πώς βελτιώνει τις μαθησιακές ικανότητες των μαθητών του δημοτικού στα γαλλικά, πραγματοποιώντας μια παρέμβαση σε μια τάξη του ελληνογαλλικού δημοτικού σχολείου Δελασάλ.
Ύστερα από την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας που πραγματοποιήσαμε, σε συνδυασμό με τις συνεντεύξεις με τους καθηγητές των γαλλικών του σχολείου αυτού, επιβεβαιώνουμε τις αρχικές υποθέσεις μας σχετικά με την δυνατότητα εφαρμογής και την αποτελεσματικότητα της προσέγγισης της αλληλοκατανόησης, κατά την εκμάθηση των γαλλικών σε μικρές ηλικίες. Οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η μέθοδος αυτή μπορεί να ενταχθεί στις σχολικές τάξεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
ξένες γλώσσες, διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, αλληλοκατανόηση, πλουραλιστικές προσεγγίσεις, δημοτικό, πρώιμη διδασκαλία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
51
Αριθμός σελίδων:
87
Mémoire Kotanidou Anna.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο