Μητέρες από τη Νιγηρία: Εμπειρίες, αντιλήψεις και προσδοκίες από το ελληνικό σχολείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:3232501 84 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα (χορηγούμενος τίτλος από Παν/μιο Αθηνών/φοίτηση και εκπόνηση προβλεπόμενων εργασιών μόνο στο ΕΚΠΑ )
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-09-25
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Νούμτα Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Νέλλη Ασκούνη, Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μητέρες από τη Νιγηρία: Εμπειρίες, αντιλήψεις και προσδοκίες από το ελληνικό σχολείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μητέρες από τη Νιγηρία: Εμπειρίες, αντιλήψεις και προσδοκίες από το ελληνικό σχολείο
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία μελετά τις εμπειρίες, αντιλήψεις και προσδοκίες πέντε μητέρων από τη Νιγηρία σχετικά με το ελληνικό σχολείο. Μαύρες μητέρες που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα, συνδιαλέγονται με το σχολείο σε ένα άνισο περιβάλλον, αντιμετωπίζοντας πολλαπλά εμπόδια στην επικοινωνία και τις σχέσεις με εκπαιδευτικούς και άλλους γονείς. Γυναίκες «αόρατες», των οποίων οι μεταναστευτικές πορείες, επιθυμίες και προσδοκίες για το μέλλον των ίδιων και των παιδιών τους παραμένουν στο περιθώριο. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αναδείξει τη δική τους φωνή και ανιχνεύει πώς οι ίδιες κατανοούν τον ρόλο τους ως μητέρες, συγκροτούν και (επανα)προσδιορίζουν τις ταυτότητές τους, εντός των κοινωνικών συνθηκών, φέρνοντας τις δικές τους εμπειρίες και «αποσκευές». Έμφαση δίνεται στη σχέση τους με το σχολείο, τις προσδοκίες τους από την εκπαίδευση και στις αγωνίες και ελπίδες για το μέλλον των παιδιών τους στην Ελλάδα. Παρουσιάζονται τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν κατά την επαφή τους με το σχολικό πλαίσιο, οι εκπαιδευτικές πορείες των παιδιών, και τα όρια που ανιχνεύουν στην εργασιακή τους πορεία. Ζητήματα ρατσισμού διαπερνούν την εργασία με έμφαση στις φυλετικές διακρίσεις που βιώνουν οι μητέρες και οι οικογένειές τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ένταξη, σχολείο, Νιγηρία, γονική εμπλοκή
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
85
Αριθμός σελίδων:
93
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Κατερίνα Νούμτα ΜΔΕ.pdf
732 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.