Εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση - Συστηματική βιβλιογραφική διερεύνηση δυνατοτήτων και προκλήσεων

Διπλωματική Εργασία uoadl:3241125 84 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (online) Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-10-26
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Κυριάκος Παναγιώτης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κώστας Απόστολος, ΜΕΛΟΣ ΕΔΙΠ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Αλιβίζος Σοφός, Καθηγητής ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Κουτρομάνος Γεώργιος, Επ. Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση - Συστηματική βιβλιογραφική διερεύνηση δυνατοτήτων και προκλήσεων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση - Συστηματική βιβλιογραφική διερεύνηση δυνατοτήτων και προκλήσεων
Περίληψη:
Οι εξελίξεις της τεχνολογίας αποσκοπούν σε πολλές αλλαγές της καθημερινότητας, διαμορφώνοντας τον τρόπο επικοινωνίας, ακόμα και την παροχή γνώσης. Η χρήση λογισμικών τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρέχει σημαντικές καινοτομίες. Η παρούσα έρευνα αποτελεί συστηματική ανασκόπηση της υπάρχουσας διεθνούς βιβλιογραφίας, με σκοπό να καταγράψει τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, αλλά και τις προκλήσεις που προκύπτουν από την αλόγιστη χρήση της. Για την αναζήτηση των επιστημονικών άρθρων εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο PRISMA, σύμφωνα με κριτήρια ένταξης ερευνών. Στην ανασκόπηση συμπεριλήφθηκαν 51 μελέτες, που προέρχονται από τρεις επιστημονικές βάσεις δεδομένων και από χειροκίνητη αναζήτηση σε επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, αναφορικά με την χρήση τεχνητής νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες. Ακόμα, προκύπτει το συμπέρασμα πως η τεχνητή νοημοσύνη έχει πλήθος πλεονεκτημάτων στους μαθητές, καθιστώντας αναγκαίο την τήρηση ηθικών κανόνων. Τέλος, παρουσιάζονται προτάσεις και τρόποι που αξιοποιείται εντός σχολικών αιθουσών, με σκοπό την καλύτερη παροχή διδασκαλίας προς τους μαθητές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
τεχνητή νοημοσύνη, ηθικοί φραγμοί, 4η Βιομηχανική επανάσταση, Εκπαίδευση 4.0
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
133
Αριθμός σελίδων:
157
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Κυριάκος Παναγιώτης - Διπλωματική εργασία.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.