«Η Οξίνιση των Ωκεανών ως Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για την Εισαγωγή στην Κλιματική Αλλαγή-Σύνδεση του Φαινομένου με την Ενότητα των Οξέων στη Γ’ Γυμνασίου»

Διπλωματική Εργασία uoadl:3243588 42 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-11-02
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Μαυροειδή Φωτεινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εμμανουήλ Δασενάκης, Καθηγητής, Τμήμα Χημείας Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η Οξίνιση των Ωκεανών ως Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για την Εισαγωγή στην Κλιματική Αλλαγή-Σύνδεση του Φαινομένου με την Ενότητα των Οξέων στη Γ’ Γυμνασίου»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η Οξίνιση των Ωκεανών ως Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για την Εισαγωγή στην Κλιματική Αλλαγή-Σύνδεση του Φαινομένου με την Ενότητα των Οξέων στη Γ’ Γυμνασίου»
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία, σχεδιάσθηκε ως μια διαθεματική προσέγγιση, με σκοπό, αφενός να καλύψει τις ανάγκες διδασκαλίας του φαινομένου της οξίνισης των ωκεανών, ως μέρος της Κλιματικής Αλλαγής, αφετέρου για ν’ αξιοποιηθεί το ήδη υπάρχον περιεχόμενο(content) γνώσης των μαθητών από το μάθημα της Χημείας. Η διάρθρωση του περιεχομένου της διδασκαλίας, έγινε γύρω από ενδελεχή μελέτη της βιβλιογραφίας και των κατάλληλων πολυμέσων, με χρήση της διδασκαλίας με βάση το μοντέλο Context Based Learning(CBL). Ως διδακτικά εργαλεία, αξιοποιήθηκαν η παρουσίαση μέσω διαφανειών Power Point και ακολούθως πείραμα προσομοίωσης, ενώπιον της τάξης, με θέμα την οξίνιση των ωκεανών. Η διδακτική παρέμβαση, εφαρμόστηκε σε μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, από το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών καθώς και από το 17ο Γυμνάσιο Περιστερίου, κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και αξιολογήθηκε μέσω της σύγκρισης της της βαθμολογίας των μαθητών, έπειτα από εφαρμογή ενός pre-test και ενός post-test, τα οποία συμπλήρωσαν οι συμμετέχοντες μαθητές, πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση, αντίστοιχα.
Το περιεχόμενο του pre-test είχε ως στόχο την καταγραφή της προϋπάρχουσας γνώσης των μαθητών, γύρω από το φαινόμενο της οξίνισης των ωκεανών, ενώ το post-test σχεδιάστηκε με σκοπό να ελεγχθεί το κατά πόσο οι μαθητές κατανόησαν το περιεχόμενο της διδακτικής παρέμβασης, «διορθώνοντας» την επίδοσή τους και καταγράφοντας μία αύξηση στη βαθμολογία τους από τον προ-έλεγχο στον μετα-έλεγχο.
Σε αυτή την εργασία, παρουσιάζονται τ’ αποτελέσματα από την εφαρμογή της διδακτικής παρέμβασης, απ’ όπου διαπιστώσαμε πως οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά, τόσο ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα με αύξηση της γνώσης τους κατά 55,6% για τους μαθητές του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου και κατά 54,1% για τους μαθητές του 17ου Γυμνασίου Περιστερίου, όσο και μέσω της δήλωσης του ενδιαφέροντός τους για ενσωμάτωση της παρέμβασης σε κάποιο από τα μαθήματα των θετικών επιστημών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Οξίνιση των Ωκεανών, Φαινόμενο του Θερμοκηπίου, Διοξείδιο του Άνθρακα, Ωκεανός, Μάθηση με βάση το πλαίσιο.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
12
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
68
Αριθμός σελίδων:
258
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-11-02.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΜΑΥΡΟΕΙΔΗ_ΤΕΛΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ.pdf
6 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-11-02.