Zur Förderung der Phraseologischen Kompetenz unter Einsatz sozialer Medien am Beispiel von Instagram

Διπλωματική Εργασία uoadl:3245211 60 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διεπαφές Γλωσσολογίας και Διδακτικής
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-11-04
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Λυραντζάκη Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μάριος Χρύσου, Καθηγητής, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ευδοκία Μπαλάση, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γιοάχιμ Τάιζεν, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Zur Förderung der Phraseologischen Kompetenz unter Einsatz sozialer Medien am Beispiel von Instagram
Γλώσσες εργασίας:
Γερμανικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ενίσχυση της Φρασεολογικής Ικανότητας μέσω της ένταξης κοινωνικών μέσων δικτύωσης στο παράδειγμα του Instagram
Περίληψη:
Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο, πως οι φρασεολογισμοί αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επικοινωνίας. Ως εκ τούτου καταλήγουμε στο συμπέρασμα, ότι η ανάπτυξη και ενίσχυση της Φρασεολογικής Ικανότητας θα έπρεπε να αντιπροσωπεύουν βασικούς στόχους στην διδακτική της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας, ώστε ο μαθητευόμενος να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει κατάλληλα κατα στην γλωσσική επικοινωνία. Ωστόσω μπορεί κανείς με βάση μελέτες να διαπιστώσει, ότι τα διδακτικά εγχειρίδια εστιάζουν ανεπαρκώς και μονόπλευρα στην εξέλιξη της φρασεολογικής ικανότητας. Αυτή η διαπίστωση αποτέλεσε το ερέθισμα για την ενασχόληση με το ερευνητικό αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Κεντρικός στόχος της είναι να εξετάσει, κατα πόσο η ένταξη μέσων κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα του Instagram θα μπορούσε να οδηγήσει στην ενίσχυση της φρασεολογικής ικανότητας των μαθητευομένων. Παράλληλα στοχεύει το πρακτικό σκέλος της εργασίας στο να παρθούν συμπεράσματα σχετικά με το κατα πόσο η εργαλειοποίηση του Instagram για διδακτικούς σκοπούς και συγκεκριμένα για την διδασκαλία των φρασεολογισμών μπορεί να οδηγήσει στην σταδιακή μαθησιακή αυτονομία. Τέλος ερευνάται μέσα απο την συλλογή δεδομένων και συνεντεύξεις, αν η διδακτική αυτή μέθοδος συνδέεται με ισχυρότερα κίνητρα για μελέτη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
φρασεολογία, φρασεολογισμοί, φρασεολογική ικανότητα, διδασκαλία της Γερμανικής ως ξένη γλώσσα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
116
Αριθμός σελίδων:
174
Masterarbeit_Lyrantzaki_PDF.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο