Απεικόνιση ρόλων σε ανδροκρατούμενους χώρους και επαγγέλματα μέσω της διαφήμισης: Οι απόψεις των καταναλωτών της γενιάς Ζ και της γενιάς Υ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3247875 61 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-11-22
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Τρίγκα Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Σταυριανέα, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απεικόνιση ρόλων σε ανδροκρατούμενους χώρους και επαγγέλματα μέσω της διαφήμισης: Οι απόψεις των καταναλωτών της γενιάς Ζ και της γενιάς Υ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απεικόνιση ρόλων σε ανδροκρατούμενους χώρους και επαγγέλματα μέσω της διαφήμισης: Οι απόψεις των καταναλωτών της γενιάς Ζ και της γενιάς Υ
Περίληψη:
Παρ’ ότι διανύουμε μία από τις πιο σύγχρονες εποχές τεχνολογικής υπεροχής, συνεχίζουν να μας απασχολούν ζητήματα, όπως η ύπαρξη των έμφυλων στερεοτύπων και η απεικόνιση των ρόλων των ατόμων στα νέα μέσα, όπως το διαδίκτυο και τα social media. Η νέα εποχή
πραγμάτων, εκτός ότι επιφέρει νέες νόρμες, εξελίσσει και τις ίδιες υπάρχουσες. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τους κλάδους της διαφήμισης και του marketing, οι οποίοι μπορεί να επιβίωναν τόσα χρόνια χάρη στην εμβέλεια της τηλεόρασης, ωστόσο η απήχησή τους εκτοξεύθηκε ραγδαία με την προβολή τους στα social media. Αποδεδειγμένα, η δυναμική της διαφήμισης εξακολουθεί να διατηρείται και εν τέλει, να πολλαπλασιάζεται, με τη διάδοση των νέων μέσων, αφού έχει βρει τρόπο να επιβιώνει καθημερινά στην νέα τεχνολογική τάξη πραγμάτων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρεσβεύει τη νέα αλλαγή. Κι αυτό, διότι συχνά ο διαφημιστικός κλάδος χρησιμοποιεί την προβολή και διαιώνιση των έμφυλων στερεοτύπων, συντηρώντας πεπαλαιωμένες αντιλήψεις, πάνω στις οποίες δομήθηκε και συμφέρουν κερδοσκοπικά.

Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την απεικόνιση του άντρα και της γυναίκας και των ρόλων που τους αποδίδονται στα πλαίσια της διαφήμισης, αν ο τρόπος απεικόνισής τους αντικατοπτρίζει τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα και συμβαδίζει με την εξέλιξη αυτής ή, αν η ίδια η διαφήμιση συμβάλλει σε μια τέτοια πρόοδο. Επίσης, πάνω στη βάση αυτή μελετάται η στάση δύο διαδοχικών γενεών – της γενιάς Υ ή αλλιώς millennials – και της γενιάς Ζ, απέναντι σε διαφημίσεις που χρησιμοποιούν στερεοτυπικά μοτίβα για να περάσουν το μήνυμα που επιθυμούν. Επιπροσθέτως, κρίνεται απαραίτητο να εξεταστεί η ύπαρξη διαφορετικής αντίληψης και πιο πολύ η πραγματική στάση που διατηρεί η καθεμία απέναντι στη διαφήμιση, καθώς και αν υπάρχει διαφορά στην πρόθεση αγοράς και σύστασης όταν εντοπίζονται στερεοτυπικά μοτίβα δόμησης. Τέτοιου είδους έρευνες βοηθούν πολύ στο
να κατανοήσουμε τις ουσιαστικές πεποιθήσεις κοινωνικών ομάδων και, με έναν μαθηματικά βέβαιο τρόπο να αποδείξουμε γιατί αλλάζουν – ή αντίθετα δεν αλλάζουν – πεπαλαιωμένες στερεοτυπικές απόψεις. Εξίσου, η κατεύθυνση αυτή θα βοηθούσε και τους ίδιους τους διαφημιστές και τους ιθύνοντες στον χώρο του marketing να προσεγγίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το κοινό στο οποίο απευθύνονται, τα όρια του οποίου πλέον είναι δυσδιάκριτα, μετά την έλευση των social media.

Στην παρούσα έρευνα, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας έρευνας που διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίων στον Ελλαδικό χώρο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Διαφήμιση, έμφυλα στερεότυπα, φύλα, σεξισμός, μάρκετινγκ, καταναλωτική συμπεριφορά, γενιά Ζ, γενιά Υ.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
44
Αριθμός σελίδων:
127
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Ioanna Trigka Master.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.