Πανδημία covid - 19 και εκπαιδευτικοί αποκλεισμοί: Χαρτογραφώντας τις πρακτικές προσφυγισσών μαθητριών του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων Ριτσώνας

Διπλωματική Εργασία uoadl:3254632 123 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-11-29
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Λιγνού Ράια
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Έλενα Τζελέπη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πανδημία covid - 19 και εκπαιδευτικοί αποκλεισμοί: Χαρτογραφώντας τις πρακτικές προσφυγισσών μαθητριών του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων Ριτσώνας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πανδημία covid - 19 και εκπαιδευτικοί αποκλεισμοί: Χαρτογραφώντας τις πρακτικές προσφυγισσών μαθητριών του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων Ριτσώνας
Περίληψη:
Η παρούσα εθνογραφία αναλύει το πώς παράγεται και εγκαθιδρύεται ο
εκπαιδευτικός αποκλεισμός από το ελληνικό κράτος, για τους μαθητές και τις
μαθήτριες που διαμένουν στο προσφυγικό καμπ της Ριτσώνας κατά την περίοδο της
πανδημίας covid - 19. Η έρευνα εστιάζει από κοινού στην ευαλωτότητα και την
αντίσταση και ταυτόχρονα εξετάζει τις διεκδικήσεις για συμπερίληψη στο
εκπαιδευτικό σύστημα, τις μορφές συλλογικής αντίστασης και τις έμφυλες
διαδικασίες υποκειμενοποίησης των μελών της ομάδας Youth Refugees Movement.
Χαρτογραφώντας τις καλλιτεχνικές δράσεις, τις δημόσιες συναθροίσεις εντός και
εκτός της προσφυγικής δομής και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των νεαρών
προσφυγισσών από το Αφγανιστάν, η παρούσα εργασία υποστηρίζει ότι παρά τις
εξαιρετικά περιοριστικές συνθήκες αναμονής που επικρατούν στο καμπ, αναδύονται
συλλογικές υποκειμενικότητες με μετασχηματιστική δράση. Μέσω των παραπάνω
πρακτικών, διευρύνονται τα όρια του πολιτικού και επιπλέον μέσω της συγκρότησης
ενός συλλογικού και ενσώματου υποκειμένου που διεκδικεί ενθαρρύνονται οι
έμφυλες διαπραγματεύσεις και οι στρατηγικές επαν-υποκειμενοποίησης των μελών
της υπό μελέτης ομάδας τόσο εντός της οικογένειας όσο και της κοινότητάς τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση, πανδημία covid – 19, ανθρώπινα δικαιώματα, φύλο, καμπ προσφύγων, Αφγανές προσφύγισσες, ευαλωτότητα, αντίσταση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
126
Πανδημία covid - 19 και εκπαιδευτικοί αποκλεισμοί. Χαρτογραφώντας τις πρακτικές προσφυγισσών μαθητριών του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων Ριτσώνας. Ράια Λιγνού.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο