Eπείγουσα χειρουργική αντιμετώπιση μαζικών συμβάντων: χαρτογράφηση και διερεύνηση του βαθμού επιρροής σειράς γνωστικών, κοινωνικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων και στάσεων των γενικών χειρουργών στον τρόπο διαχείρισης των συμβάντων αυτών και ανάπτυξη σχετικού εκπαιδευτικού μοντέλου.

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3255183 46 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Ιατρικής
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-12-06
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Καραμαγκιώλη Βασιλική
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Eμμανουήλ Πικουλής, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Σωτήριος Γεωργόπουλος, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Μιχαήλ Κοντός, Αν. Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Ευάγγελος Μισιακός, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Ανέστης Χαραλαμπόπουλος, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνος Νάστος, Επ.Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Eπείγουσα χειρουργική αντιμετώπιση μαζικών συμβάντων: χαρτογράφηση και διερεύνηση του βαθμού επιρροής σειράς γνωστικών, κοινωνικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων και στάσεων των γενικών χειρουργών στον τρόπο διαχείρισης των συμβάντων αυτών και ανάπτυξη σχετικού εκπαιδευτικού μοντέλου.
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Eπείγουσα χειρουργική αντιμετώπιση μαζικών συμβάντων: χαρτογράφηση και διερεύνηση του βαθμού επιρροής σειράς γνωστικών, κοινωνικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων και στάσεων των γενικών χειρουργών στον τρόπο διαχείρισης των συμβάντων αυτών και ανάπτυξη σχετικού εκπαιδευτικού μοντέλου.
Περίληψη:
Η επείγουσα χειρουργική αντιμετώπιση οξέων περιστατικών, πολυτραυματιών και άλλων έκτακτων συμβάντων «στον κατάλληλο χρόνο, στο κατάλληλο τόπο και από το κατάλληλο προσωπικό», αποτελεί βασική αρχή ανάπτυξης όλων των συστημάτων υγείας διεθνώς. Σύμφωνα με κατευθυντήρες και εκπαιδευτικά μοντέλα που τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετάνια, η Αυστραλία αλλά και από διεθνείς οργανισμούς όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο η ανάγκη υποστήριξης και εστίασης σε μη τεχνικές δεξιότητες παράλληλα με την απαραίτητη θεωρητική και πρακτική τους κατάρτιση. Ο όρος «μη τεχνικές δεξιότητες» περιλαμβάνει το σύνολο των γνωστικών, κοινωνικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων και στάσεων ζωής, που συμπληρώνουν τις τεχνικές δεξιότητες και συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα και ασφάλεια των χειρουργικών πράξεων . Πρόκειται για ένα σχετικά νέο επιστημονικό πεδίο, που γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη τόσο σε ακαδημαϊκό επίπεδο όσο και σε πρακτικό μιας και είναι αλληλένδετα συνδεδεμένο με την ασφάλεια στο χειρουργείο και κατά συνέπεια την αποφυγή ιατρικών και ειδικότερα χειρουργικών σφαλμάτων αλλά και την εποικοδομητική και αποτελεσματική διαδράση μεταξύ των χειρουργικών ομάδων. Σκοπός της εν λόγω διατριβής είναι μέσα από την χρήση ποιοτικής έρευνας να χαρτογραφήσει το βαθμό επιρροής σειράς γνωστικών, κοινωνικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων και στάσεων των γενικών χειρουργών στον τρόπο διαχείρισης περιστατικών που προκύπτουν από καταστροφές και κρίσεις και να προτείνει ένα εκπαιδευτικό μοντέλο απόκτησης αυτών των δεξιοτήτων για του εν λόγω χειρουργούς
Σύμφωνα με τα ερευνητικά αποτελέσματα η εκπαίδευση μέσα από βιωματικές ασκήσεις και προσημειώσεις σε φυσικό χώρο αποτελεί μια ενδεδειγμένη μέθοδο για την απόκτηση και διατήρηση των δεξιοτήτων αυτών και πρέπει να συστηματοποιηθεί η εισαγωγή τους στην προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση στο πεδίο της επείγουσας χειρουργικής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Μη τεχνικές δεξιότητες, Ηγεσία, Συνεργατικότητα, Επείγουσα χειρουργική, Χειρουργική Εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
103
Αριθμός σελίδων:
87
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-06-07.

Karamagioli Vasiliki PhD.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-06-07.