Μελοποιία και ρυθμοποιία στα δεκαπέντε σωζόμενα τραγικά αρχαιοελληνικά μέλη

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3255829 80 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-12-13
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Αποστολόπουλος Δημήτριος
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
1. (επιβλέπων) Ψαρουδάκης Στυλιανός, Αναπληρωτής Καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
2. (μέλος τριμελούς, αφυπηρετήσας) Σπυρίδης Χαράλαμπος, Καθηγητής Μουσικής Ακουστικής, Πληροφορικής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
3. (μέλος τριμελούς) Παπαθανασίου Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής Παλαιογραφίας της Μουσικής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
4. Τσομής Γεώργιος, Καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
5. Σαρίσχουλη Παναγιώτα, Καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας-Παπυρολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
6. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια Κλασικής Φιλολογίας, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Ναύπλιο)
7. Ιωάννης Κωνσταντάκος, Καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελοποιία και ρυθμοποιία στα δεκαπέντε σωζόμενα τραγικά αρχαιοελληνικά μέλη
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μελοποιία και ρυθμοποιία στα δεκαπέντε σωζόμενα τραγικά αρχαιοελληνικά μέλη
Περίληψη:
Η παρούσα διδακτορική διατριβή μελετά με κάθε σημαντική λεπτομέρεια το λεκτικό κείμενο, τη μουσική καταγραφή, μελωδική και ρυθμική, των δεκαπέντε σωζόμενων αποσπασματικών τραγικών μελών της αρχαιότητας («παρτιτούρες»). Τα μελικά αυτά αποσπάσματα κυμαίνονται από δύο γραμμές (Πάπυρος Ζήνωνος 59533, Πάπυρος Wien G 29825 e) μέχρι δέκα επτά (Πάπυρος Oslo 1413 «Μέλος Α») ή δέκα οκτώ (Πάπυρος Michigan 2958 «Μέλος Α»). Πολλά απ’ αυτά διατηρούνται σε άσχημη κατάσταση. Επίσης, όλα είναι ακρωτηριασμένα, με αποτέλεσμα να μην έχουμε μελωδία συνεχόμενη και ολοκληρωμένη – σε όλα τα αποσπάσματα η μελωδία της κάθε γραμμής είναι αποκομμένη από αυτήν της προηγουμένης της, αλλά και της επομένης της γραμμής.
Η μελέτη αποτελεί κριτική προσέγγιση των ερμηνειών των Pöhlmann & West στη στερεότυπη έκδοσή τους του 2001, για τα δέκα τέσσερα από τα εν λόγω μέλη, και της Bélis 2004 για το μέλος του Παπύρου Louvre E10534 (Μήδεια). Λαμβάνεται υπ’ όψιν και η όλη προγενέστερη σχετική βιβλιογραφία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά:
τραγωδία, μουσική, παπυρολογία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
177
Αριθμός σελίδων:
306
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-12-14.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΔΙδακτορική διατριβή-Κείμενο.pdf
7 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-12-14.

 


ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-Διδακτορική διατριβή-Διαγράμματα.zip
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.