Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του και η σχέση τους με τις γνώσεις τους για θέματα Ψυχικής Υγείας των μαθητών/-τριών

Διπλωματική Εργασία uoadl:3257172 91 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-01-11
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Δημητροπούλου Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κουκουνάρας- Λιάγκης Μάριος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, Ε.Κ.Π.Α.

Μυλωνάκου – Κεκέ Ηρώ, Καθηγήτρια Κοινωνικής Παιδαγωγικής, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Bουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια Στατιστικής - Πληροφορικά Συστήματα Διαχείρισης Κινδύνου στην Εκπαίδευση, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του και η σχέση τους με τις γνώσεις τους για θέματα Ψυχικής Υγείας των μαθητών/-τριών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του και η σχέση τους με τις γνώσεις τους για θέματα Ψυχικής Υγείας των μαθητών/-τριών
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του και η σχέση που αυτές εμφανίζουν με τις γνώσεις τους για θέματα ψυχικής υγείας των μαθητών και των μαθητριών. Της έρευνας προηγήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με το φαινόμενο του ενδοσχολικού εκφοβισμού, τα ζητήματα ψυχικής υγείας των μαθητών/τριών, τη σχέση μεταξύ των δύο, καθώς και σχετικά με τον ρόλο των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και αντιμετώπιση αυτών. Για την ερευνητική διαδικασία κατασκευάστηκε ερευνητικό εργαλείο με τη μορφή ερωτηματολογίου, με σκοπό να εξεταστούν οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ως προς τον ενδοσχολικό εκφοβισμό, η ευθύνη τους στην αντιμετώπισή του, η επάρκεια γνώσεών τους σχετικά με θέματα ψυχικής υγείας των μαθητών και των μαθητριών και η πιθανή συσχέτιση των γνώσεων αυτών με την ανάληψη ευθύνης τους για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Στην έρευνα έλαβαν μέρος 336 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους ήταν δάσκαλοι μιας τάξης δημοτικού σχολείου. Από τα πορίσματα της έρευνας αναδείχθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί δε θεωρούν τον εκφοβισμό ως φυσιολογικό τμήμα της ανάπτυξης των μαθητών, ενώ πιστεύουν ότι τα παιδιά, τα οποία τα εκφοβίζουν άλλα παιδιά στο σχολείο, θα πρέπει να δέχονται βοήθεια από ενήλικες. Επιπλέον, συμφωνούν ότι άπτεται της ευθύνης τους η πρόληψη περιστατικών εκφοβισμού στα πλαίσια του σχολείου και του διαλείμματος, όχι όμως και εκτός σχολείου, ενώ τονίζουν την ανάγκη παροχής κατάλληλης εκπαίδευσης σε εκείνους για την αποτελεσματικότερη πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών. Επιπροσθέτως, όσον αφορά την ενημέρωσή τους για θέματα ψυχικής υγείας, από τις απαντήσεις τους προέκυψε ότι συγκλίνουν στο ότι είναι κάπως ενημερωμένοι. Τέλος, παρατηρήθηκε ότι όσοι εκπαιδευτικοί ήταν πιο ενημερωμένοι για τα ζητήματα αυτά, ήταν πιο πιθανό να αναλάβουν την ευθύνη για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ενδοσχολικός εκφοβισμός, κοινωνικοπαιδαγωγικό ζήτημα, ψυχική υγεία, απόψεις εκπαιδευτικών, ευθύνη εκπαιδευτικών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
172
Αριθμός σελίδων:
160
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο