Teacher Professional Development on Differentiated Instruction: designing and implementing a professional development program for Greek public EFL secondary school teachers on differentiated instruction using the Learning by Design knowledge processes.

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3260274 68 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-02-20
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Ρουμελιώτη Μαρία
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Ευδοκία Καραβά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Mary Kalantzis, Professor, Department of Education, Policy, Organization and Leadership, University of Illinois, Urbana-Champaign

Ευγενία Αρβανίτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Βασιλική Μητσικοπούλου, Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Νίκος Σιφάκης, Καθηγητής, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Δημήτρης Κουτσογιάννης, Καθηγητής, Τμήμα Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Θωμαής Αλεξίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Teacher Professional Development on Differentiated Instruction: designing and implementing a professional development program for Greek public EFL secondary school teachers on differentiated instruction using the Learning by Design knowledge processes.
Γλώσσες διατριβής:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επαγγελματική επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός προγράμματος επαγγελματικής επιμόρφωσης στη διαφοροποιημένη εκπαίδευση για Έλληνες εκπαιδευτικούς της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση χρησιμοποιώντας τις γνωστικές διαδικασίες της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού
Περίληψη:
Η έρευνα προσπαθεί να εξερευνήσει το ερώτημα τί συνιστά αποτελεσματική επαγγελματική εκπαίδευση εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία. Το αποτέλεσμα αυτής της πρωτότυπης ερευνητικής σύνθεσης βιβλιογραφίας από το χώρο της μάθησης και της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών είναι το Exploring DI Together (EDIT), ένα εξ αποστάσεως διαφοροποιημένο πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία που χρησιμοποιεί τις γνωστικές διαδικασίες της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού και στηρίζεται στο σχηματισμό μια εξ αποστάσεως ασύγχρονης Κοινότητας Πρακτικής έντεκα Ελλήνων καθηγητών της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας. Το πρόγραμμα βασίζεται στις αρχές της μετασχηματιστικής, της διαφοροποιημένης μάθησης και της μάθησης μέσω κοινοτήτων πρακτικής και ο τελικός σκοπός του ήταν η αλλαγή στάσης των καθηγητών. Είναι αξιολογική μελέτη περίπτωσης και η συλλογή των δεδομένων έγινε με τρία ερωτηματολόγια στην αρχή, στη μέση και στο τέλος του EDIT, και τα σχέδια μαθήματος που σχεδίασαν οι καθηγητές στην αρχή και στο τέλος του προγράμματος. Χρησιμοποιήθηκε τριγωνοποίηση των αποτελεσμάτων της περιγραφικής στατιστικής ανάλυσης των αποτελεσμάτων της ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου, η οποία έδειξε ότι: α) το EDIT είναι ένα εγγενώς μετασχηματιστικό και σχολαστικά σχεδιασμένο πρόγραμμα σπουδών εστιασμένο στην κατανόηση, το οποίο κινητοποίησε εσωτερικά τους συμμετέχοντες μια αναπτυσσόμενης κοινότητας με πιεστικά χρονικά χαρακτηριστικά, β) αναπτύχθηκε η ανοικτότητα των καθηγητών προς τη διαφορετικότητα μετά το EDIT επιδεικνύοντας αυξημένη επίγνωση της διαφορετικότητας των μαθητών και αναλαμβάνοντας μεγαλύτερη ευθύνη για τη μάθηση των μαθητών τους, και γ) αναπτύχθηκε η ικανότητα των καθηγητών να σχεδιάζουν υψηλής ή μέτριας ποιότητας διαφοροποιημένα σχέδια μαθήματος. Συμπερασματικά, η έρευνα αποτελεί σημαντική συνεισφορά στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία σε επίπεδο θεωρίας, έρευνας και πρακτικής εφαρμογής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία, Κοινότητες Πρακτικής, Μετασχηματιστική Μάθηση, Μάθηση μέσω Σχεδιασμού, πεποιθήσεις ανάπτυξης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
8
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
275
Αριθμός σελίδων:
420
PhD Thesis Roumelioti final.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


APPENDICES ROUMELIOTI.zip
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.