Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Περίληψη:
Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα, αναδεικνύει τις πολιτικές και τις επιδιώξεις της κοινωνίας οι οποίες έχουν άμεσο αντίκτυπο στη ζωή του ατόμου. Οι παιδαγωγικές μέθοδοι και τεχνικές που αξιοποιούνται στο σχολικό πλαίσιο από τους εκπαιδευτικούς, επηρεάζει καταλυτικά τους μαθητές όχι μόνο στην ακαδημαϊκή τους πορεία, αλλά και στην ολιστική και πολυεπίπεδη ανέλιξή τους. Σκοπός της εν λόγω έρευνας, είναι να μελετηθούν και να αναδειχθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την εκπαιδευτική μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας στην τάξη, καθώς και για τη συσχέτισή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το θεωρητικό μέρος, αφορά, τη μελέτη των βασικών εννοιών της εργασίας, αναλύοντας τις θεωρητικές προσεγγίσεις, τις τεχνικές, τους τύπους, τις επιδιώξεις και τις προκλήσεις της μεθόδου της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, καθώς επίσης και τις πτυχές, τους τρόπους ανάπτυξης, τους τύπους και τις επιδιώξεις της Δημιουργικότητας γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στο σχολικό πλαίσιο. Επιπλέον, αναφέρονται προηγούμενες έρευνες που έχουν διενεργηθεί για τη συμβολή της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και της ανάπτυξης της δημιουργικότητας στην τάξη, αλλά και υπογραμμίζεται η σύνδεση της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και της δημιουργικότητας με τους κλάδους της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζονται στοιχεία για τη ταυτότητα της έρευνας, τη διενέργεια της, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις του δείγματος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμικας εκπαίδευσης, γενικής αγωγής, που διδάσκουν σε δημοτικά σχολεία της Ελλάδας.
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνική Παιδαγωγική, Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Δημιουργικότητα, Ομαδοσυνεργατική μάθηση, Απόψεις Δασκάλων.