ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3260914 105 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-02-08
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Πατέρα Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Περίληψη:
Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα, αναδεικνύει τις πολιτικές και τις επιδιώξεις της κοινωνίας οι οποίες έχουν άμεσο αντίκτυπο στη ζωή του ατόμου. Οι παιδαγωγικές μέθοδοι και τεχνικές που αξιοποιούνται στο σχολικό πλαίσιο από τους εκπαιδευτικούς, επηρεάζει καταλυτικά τους μαθητές όχι μόνο στην ακαδημαϊκή τους πορεία, αλλά και στην ολιστική και πολυεπίπεδη ανέλιξή τους. Σκοπός της εν λόγω έρευνας, είναι να μελετηθούν και να αναδειχθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την εκπαιδευτική μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας στην τάξη, καθώς και για τη συσχέτισή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το θεωρητικό μέρος, αφορά, τη μελέτη των βασικών εννοιών της εργασίας, αναλύοντας τις θεωρητικές προσεγγίσεις, τις τεχνικές, τους τύπους, τις επιδιώξεις και τις προκλήσεις της μεθόδου της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, καθώς επίσης και τις πτυχές, τους τρόπους ανάπτυξης, τους τύπους και τις επιδιώξεις της Δημιουργικότητας γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στο σχολικό πλαίσιο. Επιπλέον, αναφέρονται προηγούμενες έρευνες που έχουν διενεργηθεί για τη συμβολή της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και της ανάπτυξης της δημιουργικότητας στην τάξη, αλλά και υπογραμμίζεται η σύνδεση της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και της δημιουργικότητας με τους κλάδους της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζονται στοιχεία για τη ταυτότητα της έρευνας, τη διενέργεια της, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις του δείγματος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμικας εκπαίδευσης, γενικής αγωγής, που διδάσκουν σε δημοτικά σχολεία της Ελλάδας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνική Παιδαγωγική, Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Δημιουργικότητα, Ομαδοσυνεργατική μάθηση, Απόψεις Δασκάλων.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
109
Αριθμός σελίδων:
205
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΤΕΡΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο