Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-02-09
Συγγραφέας:
Διγενάκη Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Νικολαντωνάκης Κων/νος, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Μούτσιος-Ρέντζος Ανδρέας, Επίκουρος καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Σκουμπουρδή Χρυσάνθη, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η έννοια του κρατούμενου σε μαθητές Γ’ Δημοτικού με τη χρήση του ιαπωνικού άβακα Soroban
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η έννοια του κρατούμενου σε μαθητές Γ’ Δημοτικού με τη χρήση του ιαπωνικού άβακα Soroban
Περίληψη:
Οι μαθητές δημοτικού συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά την εκτέλεση των αλγόριθμων των πράξεων, γεγονός που αρκετές φορές απορρέει από την ελλιπή κατάκτηση της αίσθησης του αριθμού και κατανόηση της αξίας θέσης ψηφίου. Η παρούσα εργασία μέσω της Ιστορίας των Μαθηματικών, εστιάζει στον Ιαπωνικό άβακα Soroban και εξετάζει αν αυτός συμβάλλει στην κατανόηση της αξίας θέσης ψηφίου και της έννοιας του κρατούμενου στις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης, σε μαθητές Γ’ Δημοτικού. Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε μια διδακτική παρέμβαση, βασισμένη στη θεωρία της Εργαλειακής γένεσης και της Σημειωτικής διαμεσολάβησης, η οποία εφαρμόστηκε σε 15 μαθητές, Γ’ τάξης, ενός Δημοτικού Σχολείου στον Άλιμο. Πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση, δόθηκαν pre-test και post-test, αντίστοιχα, προκειμένου να εξαχθούν τα αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η χρήση του Ιαπωνικού άβακα Soroban μπορεί να συμβάλλει στην κατανόηση της αξίας θέσης ψηφίου και της έννοιας του κρατούμενου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ιαπωνικός άβακας, κρατούμενο, αξία θέσης ψηφίου, ιστορία των μαθηματικών
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
90