Η Αξιοποίηση της Ανεστραμμένης Τάξης στη Διδασκαλία της Ιστορίας στην Γ’ τάξη Δημοτικού: Αξιολόγηση Σεναρίων από Εκπαιδευτικούς

Διπλωματική Εργασία uoadl:3285267 44 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-07
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
ΧΕΙΛΑΡΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ-ΕΛΕΝΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βουδούρη Αγγελική Καθηγήτρια ΕΚΠΑ
ΜΕΛΗ
Κουτρομάνος Γεώργιος Επίκουρος Καθηγητής ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνος Αρτίκης Αναπληρωτής Καθηγητής Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Αξιοποίηση της Ανεστραμμένης Τάξης στη Διδασκαλία της Ιστορίας στην Γ’ τάξη Δημοτικού: Αξιολόγηση Σεναρίων από Εκπαιδευτικούς
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Αξιοποίηση της Ανεστραμμένης Τάξης στη Διδασκαλία της Ιστορίας στην Γ’ τάξη Δημοτικού: Αξιολόγηση Σεναρίων από Εκπαιδευτικούς
Περίληψη:
Στην εργασία που ακολουθεί παρουσιάζεται η σχεδίαση, η εφαρμογή και η υλοποίηση του
μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στο μάθημα της Ιστορίας της Γ’ τάξης ενός δημοτικού
σχολείου, μέσω της δημιουργίας συνεργατικών και αλληλεπιδραστικών δραστηριοτήτων
που αξιοποιούν τα διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα και στοχεύουν στην ανακαλυπτική
μάθηση των μαθητών. Επιπροσθέτως, μέσω της έρευνας διερευνώνται οι απόψεις και οι
στάσεις των εκπαιδευτικών των Εκπαιδευτηρίων Αυγουλέα – Λιναρδάτου που
συμμετείχαν στην συγκεκριμένη διδακτική παρέμβαση, καθώς και η μελέτη του βαθμού
ανταπόκρισής τους στις ανάγκες εφαρμογής του μοντέλου αλλά και των δυσκολιών που
αντιμετώπισαν κατά την προσπάθεια εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης.
Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας επιβεβαιώνουν, σε μεγάλο βαθμό, τα θετικά
ευρήματα που εντοπίστηκαν κατά τη βιβλιογραφική επισκόπηση. Στην πλειονότητα των
μαθητών άρεσε πολύ η διδακτική παρέμβαση μέσω του μοντέλου της ανεστραμμένης
τάξης, δηλώνοντας την επιθυμία επέκτασης εφαρμογής του και σε άλλες ενότητες και
μαθήματα του σχολείου. Από την άλλη, οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη από επιμόρφωση
πάνω στην αξιοποίηση του μοντέλου την ανεστραμμένης τάξης στην εκπαιδευτική
διαδικασία, με την εξοικείωσή τους με τα τεχνολογικά μέσα και εργαλεία να είναι σε
υψηλά επίπεδα. Τέλος, η εφαρμογή του μοντέλου δύναται να συνεισφέρει στην
επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, μιας και προσφέρει δεξιότητες οργάνωσης
και διαχείρισης του χρόνου διδασκαλίας, αλλάζοντας έτσι τον τρόπο διδασκαλίας τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
ανεστραμμένη τάξη, Ιστορία, δημοτικό σχολείο, επαγγελματική ανάπτυξη
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
64
Αριθμός σελίδων:
144
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

XΕΙΛΑΡΗ_ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ-ΕΛΕΝΗ_FLIPPED CLASSROOM.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.