Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση της εφαρμογής ACTION-AR ACADEMIAPLATON στον Αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος

Διπλωματική Εργασία uoadl:3286518 86 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (online) Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-06
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Πυρίδου Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κουτρομάνος Γεώργιος Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α

Σοφός Αλιβίζος, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Κώστας Απόστολος, Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση της εφαρμογής ACTION-AR ACADEMIAPLATON στον Αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση της εφαρμογής ACTION-AR ACADEMIAPLATON στον Αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος
Περίληψη:
Η φορητή Επαυξημένη Πραγματικότητα (Ε.Π.) αποτελεί μια αναδυόμενη εκπαιδευτική πρακτική που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια αναφορικά με τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Η επίτευξη της ενεργητικής εμπλοκής των εκπαιδευομένων στη μαθησιακή διαδικασία και η ενδυνάμωση της ιστορικής ενσυναίσθησης τους επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό με τη δημιουργία εκπαιδευτικών εφαρμογών επαυξημένης τεχνολογίας με προσεγγίσεις μάθησης βασισμένης στο παιχνίδι. Η παιδαγωγική πλαισίωση τέτοιου είδους προγραμμάτων με την εγκαθιδρυμένη μάθηση και τον κονστρουκτιβισμό επιτυγχάνουν την εξατομίκευση του μαθησιακού αποτελέσματος και την ενίσχυση της συνεργατικής και βιωματικής μάθησης.
Στην παρούσα έρευνα αναλύεται η μεθοδολογία σχεδιασμού, ανάπτυξης και διαμορφωτικής αξιολόγησης της εκπαιδευτικής εφαρμογής κινητής Ε.Π. “ActionAR-AcademiaPlaton”. Το άλσος της Ακαδημίας Πλάτωνος αποτελεί τον χώρο διεξαγωγής της και σκοπός της έρευνας είναι η υποστήριξη της διδασκαλίας της Ιστορίας των κλασικών χρόνων σε μαθητές/ τριες Α΄ Γυμνασίου. Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προγράμματος διεξήχθη σε τρία στάδια της μεθοδολογίας της “έρευνας που βασίζεται στο σχεδιασμό”: η αναγνώριση και η ανάλυση του προβλήματος του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του πρωτοτύπου της εφαρμογής και η χρήση της εφαρμογής στον αρχαιολογικό χώρο και η αξιολόγησή της ως προς την ευχρηστία, την κατάσταση «Ροής», το περιεχόμενο και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση της. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων είχαν τόσο ποσοτικό, όσο και ποιοτικό χαρακτήρα και περιλάμβαναν συμμετοχική παρατήρηση, συνεντεύξεις, καθώς και ερωτηματολόγια.
Τα αποτελέσματα που συλλέχθηκαν ήταν θετικά τόσο ως προς την ευχρηστία του ActionAR-AcademiaPlaton, την κατάσταση «Ροής» που βίωσαν οι χρήστες της εφαρμογής και την παιδαγωγική αξία του περιεχομένου του, όσο και για τη δυνατότητα σχεδιασμού και εφαρμογής από τους εκπαιδευτικούς τέτοιου είδους καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη Πραγματικότητα, Κινητή Μάθηση, Ιστορία, Αρχαιολογικοί Χώροι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
203
Αριθμός σελίδων:
157
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.