Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Προγράμματος με χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας σε Μουσείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:3289846 65 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (online) Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-08
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Στραβαρίδου Αναστασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
1. Κουτρομάνος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
2. Σοφός Αλιβίζος, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
3. Κώστας Απόστολος, Μέλος Ε.ΔΙ.Π. Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Προγράμματος με χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας σε Μουσείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Προγράμματος με χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας σε Μουσείο
Περίληψη:
Τα μουσεία αποτελούν άτυπους χώρους μάθησης, που έχουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν τη σχολική εκπαίδευση, να ενδυναμώσουν τη γνώση της ιστορίας και να βοηθήσουν στην κατανόηση του πολιτιστικού και ιστορικού υπόβαθρου. Μέρος του κονστρουκτιβιστικού προτύπου της μάθησης αποτελούν οι σχολικές επισκέψεις στα μουσεία, οι οποίες προωθούνται από τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία, καθώς βοηθούν στη σύνδεση των αφηρημένων χρονολογικά ιστορικών αναφορών, με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Τα μουσεία έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν την περιέργεια και να βοηθήσουν τους μαθητές/τριες να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο. Παρόλα αυτά, πολλά μουσεία μένουν προσκολλημένα σε παραδοσιακές μεθόδους μάθησης, με αποτέλεσμα να μην αξιοποιούν εποικοδομητικά τον εκπαιδευτικό τους ρόλο. Σκοπός, επομένως, της παρούσας εργασίας ήταν ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, που έλαβε χώρα στο μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού του Αιγάλεω και απευθυνόταν σε μαθητές/μαθήτριες Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού. Για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξή του υιοθετήθηκε η μέθοδος της «έρευνας που βασίζεται στον σχεδιασμό» και συγκεκριμένα τα τρία πρώτα στάδια. Η αξιολόγηση εστίασε στη διερεύνηση της ευχρηστίας του προγράμματος, στην εξέταση της επίδρασης της Ε.Π. στις γνώσεις των μαθητών/τριών και στις στάσεις τους απέναντι στην Ε.Π. μέσω της εξέτασης της αντιληπτής διασκέδασης, της αντιληπτής χρησιμότητας και της επιθυμίας χρήσης της στο μέλλον. Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε, μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, από 41 μαθητές/τριες Ε΄και Στ΄ Δημοτικού, που επισκέπτονταν το μουσείο για μία εβδομάδα. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν την πολύ θετική στάση των μαθητών/τριών απέναντι στην Ε.Π., καθώς θεώρησαν το πρόγραμμα πολύ εύκολο στη χρήση του, ιδιαίτερα διασκεδαστικό, χρήσιμο για τη μάθησή τους και δήλωσαν έντονα την επιθυμία τους για χρήση της Ε.Π. στο μέλλον.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη Πραγματικότητα και Μουσεία, Επαυξημένη Πραγματικότητα και Mαθητές, Επαυξημένη Πραγματικότητα και Μουσεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Επαυξημένη Πραγματικότητα και Μικρά Μουσεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
138
Αριθμός σελίδων:
160
Διπλωματική_Στραβαρίδου.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο