Τ.Π.Ε στη διδασκαλία: Η περίπτωση του μαθήματος της Ιστορίας στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3289900 41 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-09
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Κόττας Δημήτριος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΟΥΔΟΥΡΗ, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τ.Π.Ε στη διδασκαλία: Η περίπτωση του μαθήματος της Ιστορίας στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τ.Π.Ε στη διδασκαλία: Η περίπτωση του μαθήματος της Ιστορίας στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη:
Ο 21ος αιώνας αποτελεί ανεπιφύλακτα την εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης με τη ραγδαία πρόοδο των νέων τεχνολογιών σε διάφορους τομείς της ανθρώπινης κοινωνίας. Στα εκπαιδευτικά δρώμενα η χρήση των Τ.Π.Ε. (Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών) δείχνει να αποδίδει σημαντικά πολλαπλά οφέλη στη μάθηση και τη διδασκαλία σε ποικίλα διδακτικά αντικείμενα των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, ένα εκ των οποίων είναι το μάθημα της Ιστορίας. Το οικείο μάθημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς με βάση αυτό διαμορφώνεται το κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο μιας κοινωνίας, η ταυτότητα ενός κράτους – έθνους. Δεδομένης της σημασίας της ως μάθημα αποτελεί μια πρόκληση για κάθε εκπαιδευτικό η διδασκαλία της, ιδιαίτερα σε μια εποχή στην οποία καλείται να ενσωματώσει τις νέες τεχνολογίες στη σχολική τάξη, ώστε να ανταπεξέρχεται στις σύγχρονες μαθητοκεντρικές παιδαγωγικές αντιλήψεις και τον ψηφιακό γραμματισμό των νεαρών μαθητών. Η έρευνα αυτή είναι μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπιση που εστιάζει στην αποτύπωση των στάσεων και αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία της Ιστορίας, υποδεικνύνοντας τους παράγοντες που δυσχεραίνουν τους εκπαιδευτικούς να τις ενσωματώσουν στη διδασκαλία τους, αλλά και τα οφέλη που προκύπτουν από αυτές στη μάθηση και τη διδασκαλία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
ΤΠΕ και προοπτικές των εκπαιδευτικών, διδακτική της Ιστορίας, Νέες Τεχνολογίες, παιδαγωγικές αντιλήψεις, πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
87
Αριθμός σελίδων:
95
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΤΠΕ kottas.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.