Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μέσω των εικαστικών τεχνών σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος - Μια μελέτη περίπτωσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3292251 38 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-10
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Γκουντοπούλου Φωτεινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος (Επιβλέπων) - Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Ε.Κ.Π.Α.
Αλευριάδου Αναστασία - Καθηγήτρια Τμήματος Ψυχολογίας Α.Π.Θ.
Χρονοπούλου Ελένη - Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μέσω των εικαστικών τεχνών σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος - Μια μελέτη περίπτωσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μέσω των εικαστικών τεχνών σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος - Μια μελέτη περίπτωσης
Περίληψη:
Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αναλύει ορισμένους από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχία της τέχνης ως θεραπευτικό εργαλείο για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), καθώς και κάποιους από τους πιθανούς λόγους για τους οποίους η θεραπεία τέχνης θα μπορούσε να ενταχθεί στο σχολικό πρόγραμμα. Στη συνέχεια, περιγράφονται δεξιότητες και πρακτικές, που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στις θεραπείες, οι εκπαιδευτικοί παιδιών με ΔΑΦ. Έπειτα, μέσα από την υλοποίηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων τέχνης, εξετάζονται οι αξίες της εικαστικής θεραπείας για τα παιδιά με ΔΑΦ ως προς την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση, σε σχέση με την αντίληψη του εαυτού αλλά και των ατόμων που τα περιβάλλουν, την τοποθέτηση τους στον εξωτερικό κόσμο καθώς και ως προς τη χρήση των υλικών με βάση τα αισθητηριακά τους ελλείμματα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα αγόρι 8 ετών με ΔΑΦ και Νοητική Ανωριμότητα, που φοιτά στην πρώτη τάξη του δημοτικού. Μέσα από μια σειρά συγκεκριμένων παρεμβάσεων, παρατηρήθηκε , ο τρόπος με τον οποίο το παιδί ανταποκρίθηκε στις οδηγίες της ερευνήτριας και κατά πόσο ενισχύθηκε η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση, αλλά και η σημασία της χρήσης των υλικών ως μέσο ενίσχυσης για τη διαχείριση των αισθητηριακών ελλειμμάτων. Ωστόσο, κρίνεται απαραίτητη η συστηματική παρέμβαση για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε να υπάρξουν σημαντικές μεταβολές τόσο στον κοινωνικό- επικοινωνιακό, τον συναισθηματικό αλλά και τον γνωστικό τομέα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Θεραπεία Τέχνης ΚΑΙ ΔΑΦ Ή Αυτισμός, Εκπαίδευση τέχνης ΚΑΙ ΔΑΦ Ή Αυτισμός, Εικαστικές Τέχνες ΚΑΙ ΔΑΦ Ή Αυτισμός
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
72
Αριθμός σελίδων:
82
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

THESISGkountopoulouFotini.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.