Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα

Διπλωματική Εργασία uoadl:3292260 42 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-10
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Μπούρδου Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα
Περίληψη:
Το σχολείο για τα παιδιά αποτελεί έναν χώρο που περνούν τον περισσότερο χρόνο
τους. Οι δάσκαλοι, λοιπόν, κατά συνέπεια έρχονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε
επαφή με τους μαθητές τους και είναι αυτοί που αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες τους.
Μια από αυτές τις συχνές διαταραχές της σχολικής ηλικίας είναι η Διαταραχή
Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) που προβληματίζει αρκετά τους
εκπαιδευτικούς, καθώς σίγουρα θα έχουν στην σχολική τους τάξη έναν τουλάχιστον
μαθητή κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους ζωής. Ο ρόλος του δασκάλου στην
έγκαιρη αναγνώριση της διαταραχής είναι καθοριστικός για την αποτελεσματικότερη
αντιμετώπιση της διαταραχής αυτής. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να
μελετήσει τις γνώσεις που έχουν οι εκπαιδευτικοί ως προς τα γενικότερα
χαρακτηριστικά, τα συμπτώματα, τη θεραπεία, την αιτιολογία της ΔΕΠ-Υ, καθώς και να
διερευνήσει τις υπάρχουσες αντιλήψεις που έχουν οι δάσκαλοι για τα παιδιά με την
διάγνωση της διαταραχής. Η έρευνα αποτελεί μια συστηματική ανασκόπηση της
βιβλιογραφίας και περιλαμβάνει, σχετικά με τα ερευνητικά ερωτήματα και τη
θεματολογία, 32 άρθρα ερευνών, ώστε να διαπιστωθούν συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Επιλέχθηκε ξένη και ελληνική βιβλιογραφία που φανερώνει ότι ορισμένοι
εκπαιδευτικοί έχουν επαρκές επίπεδο γνώσεων για τα χαρακτηριστικά και τα
συμπτώματα της ΔΕΠ-Υ και λιγότερες γνώσεις για τη θεραπεία, την αντιμετώπιση και
την αιτιολογία. Ως προς τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αυτές είναι σχετικά θετικές,
δεν παύει όμως να διακατέχονται από ορισμένες προκαταλήψεις. Τέλος, γίνεται
αντιληπτό πως οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ενημερώνονται και να αποκτήσουν πιο
επαρκείς και εμπεριστατωμένες γνώσεις για τη ΔΕΠ-Υ, αλλά και να αναπτύξουν
θετικότερες αντιλήψεις απαλλαγμένες από προκαταλήψεις και λανθασμένες στάσεις.
Με αυτόν τον τρόπο οι εκπαιδευτικοί θα καταφέρουν να συνεισφέρουν στην
εκπαιδευτική και κοινωνική προσαρμογή των μαθητών τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
γνώσεις, αντιλήψεις, δάσκαλοι, ΔΕΠ-Υ
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
10
Αριθμός σελίδων:
85
ΜΠΟΥΡΔΟΥ_ΧΡΙΣΤΙΝΑ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο