Politeness strategies and solidarity construction in the context of a competitive forum

Διπλωματική Εργασία uoadl:3322615 50 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γλωσσολογία: Θεωρία και Εφαρμογές
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-04-16
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Κραββαρίτη Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Σηφιανού-Ομότιμη καθηγήτρια- Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας-ΕΚΠΑ
Αγγελική Τζάννε-Καθηγήτρια-Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας-ΕΚΠΑ
Μαρία Σιδηροπούλου-Καθηγήτρια-Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Politeness strategies and solidarity construction in the context of a competitive forum
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στρατηγικές ευγένειας και οικοδόμηση αλληλεγγύης στο πλαίσιο ενός ανταγωνιστικού φόρουμ
Περίληψη:
Ο καθοριστικός ρόλος της εποχής της τεχνολογίας έχει επιφέρει μία σειρά από επιπτώσεις στον τρόπο επικοινωνίας των ανθρώπων, με μία από αυτές να αντανακλάται στη δημιουργία των φόρουμ συζητήσεων. Αυτά αποτελούν έναν διαδικτυακό τόπο που συνήθως δημιουργείται έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν σε αυτά άτομα με κοινά ενδιαφέροντα ανταλλάσσοντας ιδέες. Ερευνητές έχουν ασχοληθεί με τη μελέτη πολλαπλών πτυχών των φόρουμ από γλωσσολογική άποψη. Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει ένα κενό στη βιβλιογραφία σε σχέση με τη μελέτη φαινομένων ευγένειας σε φόρουμ των οποίων το υπόβαθρο είναι ανταγωνιστικό. Η παρούσα εργασία εστίασε στο κατά πόσο η διαδικτυακή εκδήλωση και ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των υποψηφίων σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως οι εθνικές εξετάσεις δημόσιας διοίκησης, είναι εφικτή. Επιπλέον, βάρος δόθηκε στην ανακάλυψη του τρόπου με τον οποίο αυτό έγινε εμφανές. Με δεδομένο το άγχος που θα βίωναν τα μέλη λίγο πριν τις εξετάσεις, η παρούσα έρευνα περιόρισε την υπό εξέταση χρονική περίοδο σε διάστημα δύο εβδομάδων πριν από τη διεξαγωγή των εν λόγω εξετάσεων. Με γνώμονα τους σκοπούς της παρούσας διατριβής, ένας αριθμός εκατό πενήντα- τεσσάρων αναρτήσεων νέων και παλαιών μελών του φόρουμ που φέρει την ονομασία «ΕΣΔΔΑ2» ταξινομήθηκε και μελετήθηκε διεξοδικά με την εφαρμογή του μοντέλου ταξινόμησης των στρατηγικών θετικής και αρνητικής ευγένειας των Brown και Levinson (1978/1987). Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική. Η αρχική μου ερευνητική υπόθεση ήταν ότι οι συμμετέχοντες/ουσες θα λάβουν σύντομα μέρος σε έναν πολύ απαιτητικό διαγωνισμό και ήταν πιθανόν στην μεταξύ τους επικοινωνία να εκδηλωθεί ανταγωνιστικότητα και χρήση αγενών, προσβλητικών εκφράσεων, παρά αλληλεγγύη και υποστήριξη. Ιδιαίτερα όταν η επιτυχία στις εισαγωγικές εξετάσεις οδηγεί σε μια ασφαλή θέση με πολλαπλές προοπτικές στον δημόσιο τομέα. Ωστόσο, τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι τα μέλη του φόρουμ έτειναν να καταφεύγουν σχεδόν αποκλειστικά στη χρήση στρατηγικών ευγένειας παρά αγένειας, και ειδικά θετικής ευγένειας, διαψεύδοντας την υπόθεση της έρευνας. Η παρούσα μελέτη θα μπορούσε να δημιουργήσει γλωσσολογικό ερευνητικό ενδιαφέρον σχετικά με τις εξετάσεις, τον ανταγωνισμό και την αλληλεγγύη που επιδεικνύεται στα διαδικτυακά φόρουμ.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-κλειδιά: εθνικές εξετάσεις, αλληλεγγύη, διαδικτυακό φόρουμ, ευγένεια, ανταγωνισμός, δημόσιος τομέας.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
76
Αριθμός σελίδων:
58
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

DISSERTATION- KRAVVARITI CHRISTINA.pdf
624 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.