Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-05-26
Συγγραφέας:
Αναστασιάδη Δανάη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
κ. Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ, Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α. (Επιβλέπουσα)
κ. Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
κ. Παναγιώτης Τζαμαργιάς, Ε.Ε.Π., Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κοινωνικοπαιδαγωγικές Αξίες και Επικοινωνία στο έργο «No man’s land» του Harold Pinter
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κοινωνικοπαιδαγωγικές Αξίες και Επικοινωνία στο έργο «No man’s land» του Harold Pinter
Περίληψη:
Στη σύγχρονη εποχή, της πολυπλοκότητας, της αβεβαιότητας και της ηθικής και αξιακής κρίσης που λαμβάνει χώρα γίνεται φανερή η αναγκαιότητα ενίσχυσης ενός συστήματος αξιών, αρετών και αρχών που εκφράζεται έμπρακτα και μετουσιώνεται σε στάση ζωής. Σε αυτή τη συνθήκη, η Κοινωνική Παιδαγωγική καλείται να εδραιώσει ακόμη περισσότερο τον ρόλο της, μέσα από τη λειτουργική συνύπαρξη και την ενότητα θεωρίας και πράξης, τη διασφάλιση του κοινωνικοπαιδαγωγικού ήθους και την εδραίωση μίας κοινωνικοπαιδαγωγικής κουλτούρας. Η αξιοποίηση της τέχνης και ειδικότερα της λογοτεχνίας για αυτό τον σκοπό, προσφέρεται ως «εργαλείο» για την Κοινωνική Παιδαγωγική. Το ενδιαφέρον των μελετητών για την προσφορά του Harold Pinter στην παγκόσμια λογοτεχνία και τα αναρίθμητα ζητήματα που συνθέτουν την προβληματική των έργων του, φαίνεται πως τα καθιστούν πολύτιμη πηγή διερεύνησης και ανάδειξης αξιών. Στην παρούσα μελέτη διερευνάται το πρωτότυπο κείμενο «No man’s land» του Harold Pinter ως προς τον εντοπισμό σε αυτό αξιών και επικοινωνίας στο πλαίσιο της Κοινωνικοπαιδαγωγικής θεώρησης. Η διερεύνηση που πραγματοποιείται σύμφωνα με τη μεθοδολογία της ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου σε συνδυασμό με την ερμηνευτική προσέγγιση καταδεικνύει την παρουσία θεμελιωδών κοινωνικοπαιδαγωγικών αξιών στο κείμενο όπως η καλοσύνη, η φιλία, η αλληλεγγύη , η αγάπη, καθώς και το σημαντικό ζήτημα της ολοκληρωμένης επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Ως εκ τούτου εκτιμάται, ότι το No Man's Land προσφέρεται για αξιοποίηση από τους κοινωνικούς παιδαγωγούς ως ιστορία εφαλτήριο ούτως ώστε να επιφέρει σημαντική αλλαγή στη στάση και τη συμπεριφορά των συμμετεχόντων σε ανάλογα κοινωνικοπαιδαγωγικά προγράμματα, αναφορικά με τα εν λόγω ζητήματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικοπαιδαγωγικές αξίες, κοινωνικοπαιδαγωγικό ήθος, επικοινωνία, No man’s land, Harold Pinter
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
194