Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις της Έννοιας του Όγκου με την Παραδοσιακή Μέθοδο Διδασκαλίας της Γεωμετρίας και με τη βοήθεια των ΤΠΕ για Μαθητές Γυμνασίου

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3335170 59 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-07-04
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Νικολόπουλος Ιωάννης
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΑΡΑΛΗΣ, Ομότιμος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε./Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΑΡΑΝΗΣ, Καθηγητής Π.Τ.Π.Ε./ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΡΤΙΚΗΣ, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
ΙΩΑΝΝΗΣ ΨΑΡΟΜΗΛΙΓΚΟΣ, Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΙΣΑΗΛΙΔΟΥ, Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε./Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΟΥΤΣΙΟΣ-ΡΕΝΤΖΟΣ, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε./Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις της Έννοιας του Όγκου με την Παραδοσιακή Μέθοδο Διδασκαλίας της Γεωμετρίας και με τη βοήθεια των ΤΠΕ για Μαθητές Γυμνασίου
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις της Έννοιας του Όγκου με την Παραδοσιακή Μέθοδο Διδασκαλίας της Γεωμετρίας και με τη βοήθεια των ΤΠΕ για Μαθητές Γυμνασίου
Περίληψη:
Η παρούσα διατριβή ασχολήθηκε με την κατάλληλη διδακτική για τη Μάθηση του «Όγκου των Στερεών». Υπήρξε έντονος προβληματισμός, εφόσον στη μακρόχρονη διδακτική μας εμπειρία, παρατηρήθηκε μεγάλη δυσκολία των παιδιών που αποφοιτούν από το Γυμνάσιο, να εξηγήσουν/διατυπώσουν με απλά λόγια την Έννοια του Όγκου και να υπολογίσουν τους Όγκους στα Στερεά (Πρίσμα, Πυραμίδα, Κύλινδρο και Κώνο), εντούτοις αναγνώριζαν σε ικανοποιητικό επίπεδο τα εν λόγω Στερεά αφού τα ζουν καθημερινά. Ο «Όγκος των Στερεών» είτε ως έννοια είτε ως υπολογισμός, απασχόλησε την ανθρωπότητα από την αρχαιότητα. Οι πληροφορίες που έχουμε από τα Στοιχεία του Ευκλείδη αναφέρουν ότι η κορύφωση της ανάπτυξης της Γεωμετρίας του Χώρου πραγματοποιήθηκε την εποχή της μεγαλοφυΐας του Αρχιμήδη και των αξεπέραστων μεθόδων που εφάρμοσε για τον υπολογισμό εμβαδών και όγκων. Εφαρμόστηκε μια μικτή μέθοδος που συνδύασε την Παραδοσιακή Διδασκαλία με τις ΤΠΕ, αξιοποιήθηκαν τα κοινά σημεία από τις Θεωρίες των Παιδαγωγών: Piaget, Vygotsky, Bandura και Pierre van Hiele και η Νευροεπιστήμη της Εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν πως οι μαθητές του γυμνασίου κατανοούν καλύτερα τις γεωμετρικές έννοιες, ύστερα από τον συνδυασμό της παραδοσιακής διδασκαλίας και των εκπαιδευτικών λογισμικών. Εικάζεται ότι, διδακτική επιτυχία, αποτελεί, η εφαρμογή των λογισμικών δομών του GeoGebra στις σχολικές τάξεις και στο μάθημα της Πληροφορικής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Όγκος Στερεών, Επίπεδα Van Hiele, Μικτή Διδασκαλία Παραδοσιακής και ΤΠΕ, Νευροεπιστήμη της Εκπαίδευσης, Αρχή του Cavalieri
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
284
Αριθμός σελίδων:
322
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-01-05.

ΤΕΛΙΚΟ_PDF.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-01-05.