Re-defining Quality in Journalism and Audience Engagement in the Digital Era: A Computational Approach Using Big Data and AI

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3360089 73 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-10-05
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Σωτηράκου Αικατερίνη-Αλεξάνδρα
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Κωνσταντίνος Μουρλάς, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
Αντώνης Αρμενάκης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
Hajo Boomgaarden, Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου της Βιέννης
Στυλιανός Παπαθανασόπουλος, Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
Σπύρος Μοσχονάς, Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
Παναγιώτης Σταματόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Re-defining Quality in Journalism and Audience Engagement in the Digital Era: A Computational Approach Using Big Data and AI
Γλώσσες διατριβής:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Re-defining Quality in Journalism and Audience Engagement in the Digital Era: A Computational Approach Using Big Data and AI
Περίληψη:
Ο τρόπος με τον οποίο το αναγνωστικό κοινό καταναλώνει και διαμοιράζεται τις ειδήσεις έχει αλλάξει σημαντικά, με τα κοινωνικά δίκτυα να έχουν αναδιαμορφώσει τις παραδοσιακές δημοσιογραφικές πρακτικές. Οι δημοσιογράφοι λαμβάνουν υπόψη τις προτιμήσεις του κοινού και τις επιταγές των αλγορίθμων του διαδικτύου, που αναδεικνύουν ή όχι ένα ρεπορτάζ, ενώ παράλληλα οφείλουν να τηρούν τις δημοσιογραφικές αρχές και αξίες.

Στο σημερινό υβριδικό περιβάλλον των μέσων ενημέρωσης, στο οποίο οι παραδοσιακές αξίες, όπως η αντικειμενικότητα, έχουν παραγκωνιστεί, αφήνοντας περιθώριο για περισσότερη αμεσότητα στη δημοσιογραφία, το ποσοστό δέσμευσης του κοινού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει μετατραπεί σε έναν σημαντικό παράγοντα επιτυχίας ενός δημοσιογραφικού άρθρου.

Στην προσπάθεια να βρει ένας δημοσιογράφος την «μαγική συνταγή» για τη σύνταξη ποιοτικών και ελκυστικών ειδήσεων, αυτή η διατριβή θα εξετάσει την έννοια της δημοσιογραφικής ποιότητας και της δέσμευσης του κοινού, βασιζόμενη σε θεωρίες επικοινωνίας. Στην συνέχεια, θα γίνει χρήση τεχνικών δημοσιογραφίας δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης για να εντοπιστούν τα χαρακτηριστικά εκείνα που δύνανται να προβλέψουν την αντιληπτική ποιότητα των άρθρων και την επιτυχία τους στα κοινωνικά δίκτυα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ειδήσεις, δημοσιογραφία δεδομένων, ψηφιακή δημοσιογραφία, ποιότητα ειδήσεων, υπολογιστικές κοινωνικές επιστήμες, συμμετοχή κοινού, συναισθήματα Τεχνητή Νοημοσύνη, Μηχανική Μάθηση, Επεξηγήσιμη Τεχνητή Νοημοσύνη, Αναγνώριση Εικόνας.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
629
Αριθμός σελίδων:
326
PhD_Thesis_Sotirakou.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο