Η Ολοκληρωμένη Σχολική Προσέγγιση-Περίπτωση Εφαρμογής στο 6ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου Αττικής-

Διπλωματική Εργασία uoadl:3363039 40 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-10-29
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Πιτσόλης Στέφανος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σκούλλος Μιχαήλ Ομότιμος Καθηγητής Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ,
Δασενάκης Εμμανουήλ, Καθηγητής Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ,
Σακελλάρη Αικατερίνη, Ε.ΔΙ.Π. Τμήμα Χημείας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Ολοκληρωμένη Σχολική Προσέγγιση-Περίπτωση Εφαρμογής στο 6ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου Αττικής-
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Ολοκληρωμένη Σχολική Προσέγγιση-Περίπτωση Εφαρμογής στο 6ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου Αττικής-
Περίληψη:
Η εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη (ΕΑΑ) ως μετεξέλιξη της εκπαίδευσης για το περιβάλλον (περιβαλλοντικής εκπαίδευσης- ΠΕ) και αποτέλεσμα πολλαπλών διεθνών συσκέψεων του ΟΗΕ (σε διαφορετικά μέρη και χρονικές περιόδους) επιζητά τρόπο πραγμάτωσης στα σχολεία του σήμερα. Ως τέτοιος (τρόπος) παρουσιάζεται η Ολοκληρωμένη Σχολική Προσέγγιση (Whole School Approach-WSA) που εφαρμόζεται στο 6 ΓΕΛ Περιστερίου Αττικής μέσα από ένα σύνολο δράσεων που εμπλέκει τη σχολική κοινότητα και βασίζεται στην αρχή του Ολοκληρωμένου Σχολείου και γενικότερα του Ολοκληρωμένου Ιδρύματος . Ταυτόχρονα, θέτονται τα ερευνητικά ερωτήματα: Ποιες αδυναμίες-εμπόδια προβάλλει η σχολική καθημερινότητα στην εφαρμογή της, ποιες αλλαγές θα ευνοούσαν την εφαρμογή της, ποια τα αποτελέσματα της. Οι απαντήσεις που προέκυψαν από τα σχετικά ερωτηματολόγια απευθυνόμενα σε μαθητές, γονείς-κηδεμόνες, καθηγητές εξυπηρετούν το σκοπό της διπλωματικής να διερευνηθεί δηλαδή, στα πλαίσια του προβλήματος της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, η εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Σχολικής Προσέγγισης (στην κατεύθυνση του Ολοκληρωμένου Ιδρύματος). Τα ευρήματα της έρευνας αφορούν στην έλλειψη α) χρόνου (αφορά και τη πρόβλεψη για τις δράσεις και την εμπλοκή όλων), β) ενημέρωσης, γ) πόρων, δ) κινήτρων και ε) η κουλτούρα συνεργασίας (εντός-εκτός σχολείου).Ταυτόχρονα, οι επιμορφώσεις που αφορούν σε αντικείμενα του Ολοκληρωμένου Ιδρύματος για τους καθηγητές και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ως αλλαγές κρίνονται σημαντικές – απαραίτητες για την επιτυχία. Επίσης, οι εμπειρίες της συμμετοχής όλων των εμπλεκόμενων μερών (καθηγητών-μαθητών-γονέων-λοιπό προσωπικό) αξιολογούνται θετικές. Τα παραπάνω τέλος, συγκρίνονται με άλλες ανάλογες προσπάθειες σχολείων με το κοινό κρίσιμο χαρακτηριστικό (πετυχημένης εφαρμογής-αποτελέσματος) να αποτελεί ο χρόνος, η δέσμευση για την εμπλοκή-λογοδοσία, ο συντονισμός και η συνεργασία όλων εντός κ εκτός σχολείου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Αειφόρος Ανάπτυξη, Αειφόρο σχολείο, Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Ολοκληρωμένη Ιδρυματική Προσέγγιση, Ολοκληρωμένη Σχολική Προσέγγιση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
56
Αριθμός σελίδων:
147
ΠΙΤΣΟΛΗΣ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΔιΧηΝετ_ΕΑΑ_2023.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο