Η ενίσχυση της κριτικής σκέψης διαμέσου της διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας: Το παράδειγμα του έργου του Πλουτάρχου "Περὶ Παίδων Ἀγωγῆς"

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3364180 23 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-11-08
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Κυριακάκη Δέσποινα
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή, Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, επόπτρια
Μιχάλης Αθανάσιος, Αναπληρωτής Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, μέλος
Μαμούρα Μαρία, Επίκουρος Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, μέλος
Φρυδάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας
Φωτεινός Δημήτριος, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας
Βαϊόπουλος Βάιος, Καθηγητής Λατινικής Φιλολογίας, Τμήμα Φιλολογίας Αθήνας
Αργυροπούλου Αικατερίνη, Επίκουρος Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, μέλος
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ενίσχυση της κριτικής σκέψης διαμέσου της διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας: Το παράδειγμα του έργου του Πλουτάρχου "Περὶ Παίδων Ἀγωγῆς"
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ενίσχυση της κριτικής σκέψης διαμέσου της διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας: Το παράδειγμα του έργου του Πλουτάρχου "Περὶ Παίδων Ἀγωγῆς"
Περίληψη:
Η παρούσα διατριβή ασχολείται με το θέμα της κριτικής σκέψης και της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση. Με βάση θεωρίες που διέπουν την κριτική σκέψη αλλά και τη μάθηση και τη διδασκαλία γενικότερα, διερευνάται η ενίσχυση της κριτικής σκέψης με τη χρήση διδακτικών παρεμβάσεων στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, οι οποίες εμπεριέχουν δραστηριότητες κριτικής σκέψης. Ως κείμενο αναφοράς αξιοποιείται το σύγγραμμα του Πλουτάρχου "Περὶ Παίδων Ἀγωγῆς" και συγκεκριμένα, αποσπάσματα από μετάφραση τα οποία αναφέρονται σε παιδαγωγικά ζητήματα, όπως οι παράγοντες της αγωγής, Παιδαγωγοί και Δάσκαλοι, τα μέσα της αγωγής (αμοιβές/ποινές), η αγωγή των εφήβων. Η έρευνα διεξήχθη σε μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης Γενικού Λυκείου στην Αττική.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
κριτική σκέψη, Αρχαία Ελληνικά, Πλούταρχος, έρευνα σχεδιασμού, σχέδια μαθήματος  
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
78
Αριθμός σελίδων:
312
Critical_Thinking_Ancient_Greek.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο