Η Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην επαφή τους με τα ζώα συντροφιάς.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3370434 68 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ηθική Φιλοσοφία, Δίκαιο και Ευζωία των Ζώων
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-12-02
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Σταυροπούλου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Ηλιόπουλος Διδάσκων, ΔΠΜΣ, Ζώα: Ηθική, Δίκαιο,
Ευζωία, Τμήματος Φιλοσοφίας Ε.Κ.Π.Α
Βασίλειος Ε. Πανταζής
Σταύρος Καραγεωργάκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην επαφή τους με τα ζώα συντροφιάς.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην επαφή τους με τα ζώα συντροφιάς.
Περίληψη:
Τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, η συμβολή των ζώων στη ζωή των
ανθρώπων, έχει γίνει μέσω μιας εξειδικευμένης μεθόδου παρέμβασης στην ψυχική,
γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Τέτοιες παρεμβάσεις έχουν
πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια ζώων, σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία όπως η
γενετική, η βιολογία, η αναπτυξιακή ψυχολογία, η ψυχανάλυση, η νοσηλευτική, η
ιατρική και η κτηνιατρική επιστήμη. Αυτές οι παρεμβάσεις κατηγοριοποιούνται ως
εξής: α) θεραπεία με τη βοήθεια ζώων - θεραπεία υποβοηθούμενη από ζώα - και β)
παρεμβάσεις με τη βοήθεια ζώων σε ανθρώπινες δραστηριότητες - δραστηριότητες
υποβοηθούμενες από ζώα - υπάρχουν περίπου 47 εκατομμύρια γάτες κατοικίδιων ζώων
και 41 εκατομμύρια γάτες στην Ευρώπη σκύλοι.
Τα ζώα αποτελούν σημαντικό μέρος της ζωής των παιδιών. Η θέση τους στον
κόσμο των παιδιών, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον πλούτο του νοήματος που
μεταφέρουν και τους ρόλους που τους αναθέτουν. Από τη μία, τα ζώα όλων των ειδών
βρίσκονται συχνά ως πρωταγωνιστές αγαπημένων παραμυθιών, βιβλίων, παιδικών
παραστάσεων και παιχνιδιών. Τα παιδιά μπορούν να ταυτιστούν με τους ήρωες και τις
ιστορίες τους, προβάλλοντας πάνω τους τα συναισθήματα και τις εσωτερικές τους
συγκρούσεις. Τα κοινά χαρακτηριστικά των μικρών παιδιών και των ζώων (εξάρτηση από τη
φροντίδα των ενηλίκων, βασίζονται κυρίως στη μη λεκτική επικοινωνία, είναι παρόντα,
ειλικρινή κ.λπ.) διευκολύνουν αυτές τις ταυτότητες.
Σε κάθε περίπτωση, είναι πιο εύκολο να εκφράσουν και νααντιμετωπίσουν τις
ανησυχίες τους, φτιάχνοντας μια ιστορία για ένα ζώο ή παίζοντας με φιγούρες ζώων
παρά μιλώντας απευθείας για αυτά. Από την άλλη, πολλά παιδιά έχουν ένα κατοικίδιο
στο σπίτι και το βλέπουν ως πιστό φίλο, καταφύγιο στις δύσκολες στιγμές, πηγή υποστήριξης
και ασφάλειας, έναν φίλο με τον οποίο μπορούν να μοιραστούν τα προβλήματα και τα
μυστικά τους μαθαίνοντας να αναλαμβάνουν ευθύνες, να αναγνωρίσει, να φροντίσει και
να φιλοξενήσει τις ανάγκες ενός άλλου πλάσματος.
6
Η συγκεκριμένη μελέτη έχει ως στόχο να περιγράψει τη σχέση των μικρών
παιδιών στην επαφή τους με τα κατοικίδια ζώα. Συγκεκριμένα, το πώς επηρεάζει η
αλληλεπίδραση τους με αυτά την ψυχοσύνθεση των παιδιών, την γνωστική τους
ικανότητα, καθώς και την καλύτερη κοινωνικοποίηση τους. Επιπροσθέτως, το πώς η
συνύπαρξη των παιδιών με τα κατοικίδια προσφέρει σωματική, ψυχική και κοινωνική
υγεία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Παιδιά προσχολικής ηλικίας, ζώα συντροφιάς, κατοικίδια,κοινωνική ανάπτυξη, ψυχική υγεία.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
55
Αριθμός σελίδων:
74
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΡΓΑΣΙΑ-ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ_ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ_Η_ΚΣ_ΗΛΙΚΙΑΣ_ΜΕ_ΤΑ_ΖΩΑ-1_5_.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.