Άμεση επίδραση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στις επιτελικές λειτουργίες παιδιών σχολικής ηλικίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:3387503 42 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προπονητική Αθλημάτων
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-01-11
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Πουρναρά Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Βενετσάνου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μαρία Κουτσούμπα, Καθηγήτρια, Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σπυριδούλα Βάζου, Associate Professor, Department of Kinesiology, Michigan State University
Πρωτότυπος Τίτλος:
Άμεση επίδραση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στις επιτελικές λειτουργίες παιδιών σχολικής ηλικίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Άμεση επίδραση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στις επιτελικές λειτουργίες παιδιών σχολικής ηλικίας
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν: α) να μελετηθεί η άμεση επίδραση ενός μαθήματος ελληνικού παραδοσιακού χορού (ΕΠΧ) στις επιτελικές λειτουργίες (ΕΛ) παιδιών σχολικής ηλικίας και β) να διερευνηθεί αν η ένταση και οι γνωστικές απαιτήσεις του μαθήματος ΕΠΧ επηρεάζουν, χωριστά ή σε συνδυασμό, τις ΕΛ των συμμετεχόντων. Ενενήντα τρία παιδιά (MΟηλικίας= 7.98+.90 έτη) χωρίστηκαν τυχαία σε τέσσερις συνθήκες, διάρκειας 20 λεπτών, με διαφορές στο επίπεδο της έντασης (υψηλή/χαμηλή) και των γνωστικών απαιτήσεων (υψηλές/χαμηλές). Η ένταση του μαθήματος ΕΠΧ εκτιμήθηκε με επιταχυνσιόμετρα, ενώ οι γνωστικές απαιτήσεις προσδιορίστηκαν από πάνελ ειδικών. Η αξιολόγηση των ΕΛ πραγματοποιήθηκε πριν και αμέσως μετά το μάθημα ΕΠΧ, με: (α) τη δοκιμασία Digits Backwards για τη μνήμη εργασίας (ΜΕ), (β) το Attention Network Test για τον ανασταλτικό έλεγχο (ΑΕ) και (γ) τη δοκιμασία How many - What number για τη γνωστική ευελιξία (ΓΕ). Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν αναλύσεις συνδιακύμανσης, ορίζοντας ως συνδιακυμαντή τις επιδόσεις των ομάδων στην 1η μέτρηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ακρίβεια στις συμβατές συνθήκες της δοκιμασίας του ΑΕ ήταν στατιστικά σημαντικά καλύτερη για τις ομάδες υψηλών γνωστικών απαιτήσεων (F=6.47, p=.013, η2=.07), ενώ η ακρίβεια στις δοκιμασίες εναλλαγής της ΓΕ ήταν καλύτερη για τις ομάδες χαμηλής έντασης (F=9.11, p=.003, η2=.09). Δεν παρατηρήθηκαν διαφορές μεταξύ των ομάδων στη ΜΕ. Παρόλο που η ακρίβεια απόκρισης των συμμετεχόντων για τον ΑΕ και τη ΓΕ επηρεάστηκε θετικά από το μάθημα ΕΠΧ, στις περισσότερες παραμέτρους των ΕΛ δεν εντοπίστηκαν διαφορές. Η διάρκεια και η ένταση των συνεδριών, καθώς και η δασκαλοκεντρική μέθοδος διδασκαλίας που χρησιμοποιήθηκε, είναι παράγοντες οι οποίοι ενδεχομένως οδήγησαν στην απουσία διαφορών και θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σε μελλοντικές έρευνες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ανασταλτικός έλεγχος, γνωστική ευελιξία, μνήμη εργασίας, φυσική δραστηριότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
262
Αριθμός σελίδων:
101
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ -τελικό για εκτύπωση.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο