Η ιστορία της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3395407 11 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων στους Διοικητικούς και Αναπτυξιακούς Τομείς
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-04
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Λυμπέρης Θεόδωρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Ευθύμης Λέκκας», Καθηγητής Τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ,
Δρ. Χαράλαμπος Κράνης, Αναπλ. Καθηγητής Τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ,
Δρ. Κωσταντίνος Σούκης, Επικ. Καθηγητής Τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ,
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ιστορία της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ιστορία της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις.
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει σχολαστικά την εξέλιξη των βρετανικών
σιδηροδρόμων από τη γέννησή τους, ως διαρκώς υπό μεταβολή μέσο μεταφοράς, έως τη
σημερινή τους κατάσταση μετά την ιδιωτικοποίηση, με έμφαση στις κρίσιμες μεταβάσεις
μεταξύ εθνικοποίησης και ιδιωτικοποίησης. Η έρευνα αρχίζει με την πλαισίωση των
σιδηροδρόμων στον τομέα των μεταφορών, επισημαίνοντας τα πλεονεκτήματα και τα
μειονεκτήματά τους. Στη συνέχεια αναλύονται τα αμφίσημα επιχειρήματα υπέρ και κατά της
ιδιωτικοποίησης έναντι της εθνικοποίησης. Σε μια ιστορική αναδρομή περιγράφεται
λεπτομερώς η διαδρομή από τις καινοτομίες πριν από τη βιομηχανική επανάσταση μέσω της
επέκτασης και των πολέμων της βιομηχανικής εποχής, που οδήγησε στην εθνικοποίηση το
1948 και την επακόλουθη φθίνουσα πορεία, θέτοντας τις βάσεις για το κίνημα
ιδιωτικοποίησης τη δεκαετία του 1990 στο πλαίσιο του νόμου περί σιδηροδρόμων του 1993.
Τα επόμενα κεφάλαια εξετάζουν τον πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο της
ιδιωτικοποίησης των βρετανικών σιδηροδρόμων, αξιολογώντας κριτικά το ρόλο της
κυβέρνησης, τις εμφανείς επιπτώσεις στις πολιτικές παρατάξεις, την κοινή γνώμη και τον
μετασχηματισμό που προκάλεσε στον τομέα των σιδηροδρόμων. Εξετάζοντας τις
επενδυτικές τάσεις, τη διάρθρωση των κομίστρων, τις επιδοτήσεις και τις αλλαγές στην
απασχόληση, η εργασία ρίχνει φως στις πολύπλευρες οικονομικές συνέπειες της
ιδιωτικοποίησης. Επιπλέον, διερευνώνται οι διαφοροποιημένες κοινωνικές επιπτώσεις,
αξιολογώντας τον τρόπο με τον οποίο η ιδιωτικοποίηση επηρέασε τους επιβάτες, τις
κοινότητες και το περιβάλλον. Πρόσφατα σοβαρά σιδηροδρομικά ατυχήματα μετά την
ιδιωτικοποίηση, όπως τα δυστυχήματα στο Hatfield, στο Potters Bar και στο Grayrigg,
εξετάζονται για την αξιολόγηση της ασφάλειας και της ρυθμιστικής εποπτείας. Τέλος
συνθέτοντας τις γνώσεις που αντλήθηκαν από τις προηγούμενες ενότητες προτείνονται
τεκμηριωμένες προτάσεις μεταρρυθμίσεων με στόχο την αντιμετώπιση των σημερινών
προκλήσεων και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας του
βρετανικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ιδιωτικοποίηση, Βρετανικοί Σιδηρόδρομοι, Σιδηροδρομικές μεταφορές, Δικαιόχρηση ,Δημόσια πολιτική, Ασφάλεια μεταφορών.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
52
Αριθμός σελίδων:
62
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική_εργασία_Λυμπέρη_Θοδωρή.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.