Τα Future Classroom Labs Ως φορέας Καινοτομίας και Επιμόρφωσης Του Εκπαιδευτικού Τομέα: Συγκριτική Προσέγγιση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3395519 32 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (online) Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-04
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Σαβιολίδης Γεώργιος-Ειρηναίος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλιβίζος(Λοΐζος) Σοφός: Καθηγητής,Πρόεδρος του Π.Τ.Δ.Ε. Αιγαίου

Αποστόλης Κώστας: Διδάκτωρ του Πανεπιστήμιου Αιγαίου και μέλους Ε.Ε.ΔΙ.Π. στον τομέα των Ηλεκτρονικών Περιβαλλόντων Μάθησης και Εκπαίδευσης

Γεώργιος Κουτρομάνος: Επίκουρος καθηγητής στον Τομέα των Μαθηματικών και της Πληροφορικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τα Future Classroom Labs Ως φορέας Καινοτομίας και Επιμόρφωσης Του Εκπαιδευτικού Τομέα: Συγκριτική Προσέγγιση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τα Future Classroom Labs Ως φορέας Καινοτομίας και Επιμόρφωσης Του Εκπαιδευτικού Τομέα: Συγκριτική Προσέγγιση
Περίληψη:
Είναι γεγονός ότι ο 21ος αποτελεί έναν αιώνα στον οποίο οι νέες τεχνολογίες καθίστανται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου. Επομένως, σε μια τέτοιου τύπου κοινωνία οφείλεται από ποικίλους φορείς όπως η εκπαίδευση, να παρέχει τα κατάλληλα εφόδια ούτως ώστε να αναπτυχθούν οι κατάλληλες δεξιότητες με σκοπό τα μέλη της να στέκονται αντάξια στις συγκυρίες που η παγκοσμιοποίηση, ο εργασιακός τομέας ή ακόμη και ο σύγχρονος τρόπος ζωής δημιουργούν. Για τον λόγο αυτό, η ένταξη των FCLs στις σχολικές αίθουσες κρίνεται ως μία ορθή μέθοδος εκσυγχρονισμού του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος.
Στην έρευνα αυτή, παρουσιάζεται αρχικώς ο πρόλογος της μεταπτυχιακής εργασίας. Έπειτα, στην εισαγωγή, στο θεωρητικό πλαίσιο θίγεται η συσχέτιση μεταξύ του παραδοσιακού μοντέλου διδασκαλίας με το αντίστοιχο που εφαρμόζεται μέσω ΤΠΕ, ως προς τα θετικά και αρνητικά στοιχεία τους αντίστοιχα, όσον αφορά και τον μαθητοκεντρικό ρόλο εκπαίδευσης. Έπειτα, στη βιβλιογραφική ανασκόπηση/αναλυτική παρουσίαση περιγράφονται οι δεξιότητες του 21ου αιώνα καθώς και οι αξίες που εκφράζουν την κάθε μία ξεχωριστά. Επιπροσθέτως, παρουσιάζεται αναλυτικά το αντικείμενο του Future Classrrom Lab ως προς τον ορισμό του, οι κύριες μαθησιακές αρχές που εκπροσωπούνται από αυτό, οι στόχοι δημιουργίας του, οι παροχές εξοπλισμού του, καθώς και οι μαθησιακές ζώνες του. Ακόμη, στην ενότητα της μεθοδολογίας αναφέρoνται το είδος της μεθοδολογίας που αξιοποιήθηκε για την έρευνα αυτή και της συλλογής των δεδομένων για την εκπόνησή της. Τέλος, διεξάγονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της εν λόγω μεταπτυχιακής εργασίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Tobii Pro Glasses: Το Tobii Pro Glasses είναι ένας φορητός ανιχνευτής ματιών νέας γενιάς που δείχνει ακριβώς τι κοιτάζει ένα άτομο σε πραγματικό χρόνο, ενώ κινείται ελεύθερα σε οποιοδήποτε πραγματικό περιβάλλον. Βασισμένο σε μια νέα, ιδιόκτητη, φορητή πλατφόρμα παρακολούθησης ματιών από την εταιρεία Tobii που θα υποστηρίζει εφαρμογές έρευνας και καταναλωτών, τα Pro Glasses προσφέρουν πρωτοφανή λειτουργικότητα, συμπεριλαμβανομένης της ασύρματης ζωντανής προβολής και ανοίγει νέες ευκαιρίες για έρευνα και ανακαλύψεις ανθρώπινης συμπεριφοράς σε περιβάλλοντα πραγματικού κόσμου. Συστήματα απόκρισης μαθητών: Η ιστορία των συστημάτων απόκρισης μαθητών ξεκίνησε στις αρχές του 2000, όπου κάθε μαθητής είχε έναν πομπό που εξέπεμπε σήμα ραδιοσυχνότητας σε έναν υπολογιστή, τον δέχτη. Στη συνέχεια, αυτός ο δέχτης συλλέγει τις απαντήσεις από τους μαθητές και το λογισμικό στον υπολογιστή αποθηκεύει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν. Σήμερα πλέον μέσω των Smartphones, αυτή η μέθοδος επιτυγχάνεται χάρη τις εφαρμογές όπως Poll Everywhere, AhaSlides κ.α. MR : Η μικτή πραγματικότητα (Mixed Reality) είναι ένα περιβάλλον χρήστη στο οποίο η φυσική πραγματικότητα και το ψηφιακό περιεχόμενο συνδυάζονται με τρόπο που επιτρέπει την αλληλεπίδραση μεταξύ πραγματικών και εικονικών αντικειμένων. Σε αντίθεση με την εικονική πραγματικότητα (VR) που βυθίζει τον τελικό χρήστη σε ένα εντελώς ψηφιακό περιβάλλον ή την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) που τοποθετεί ψηφιακό περιεχόμενο πάνω από ένα φυσικό περιβάλλον, η μικτή πραγματικότητα συνδυάζει ρυθμίσεις ψηφιακού και πραγματικού κόσμου. Η μικτή πραγματικότητα θεωρείται μερικές φορές ένας τύπος επαυξημένης πραγματικότητας (AR), αλλά η ικανότητά της για αλληλεπίδραση μεταξύ πραγματικών και ψηφιακών στοιχείων την τοποθετεί περαιτέρω κατά μήκος της συνεχούς εικονικότητας, το οποίο έχει τη φυσική πραγματικότητα στο ένα άκρο και την καθηλωτική εικονική πραγματικότητα στο άλλο. Η μικτή πραγματικότητα μερικές φορές αναφέρεται επίσης ως υβριδική πραγματικότητα ή εκτεταμένη πραγματικότητα (XR, extended reality). Ένας παράγοντας μορφής ακουστικών ακολουθεί το βλέμμα του χρήστη και χαρτογραφεί το φυσικό περιβάλλον και το λογισμικό του χρήστη και στη συνέχεια χρησιμοποιεί αλγόριθμους βαθιάς εκμάθησης για να ευθυγραμμίσει το ψηφιακό περιεχόμενο με συγκεκριμένες περιοχές του χάρτη. Ο προγραμματισμός MR επιτρέπει στα ψηφιακά αντικείμενα να αλληλεπιδρούν με φυσικά αντικείμενα και στους ανθρώπους να αλληλεπιδρούν με ψηφιακά αντικείμενα σαν να είναι φυσικά. Το αποτέλεσμα είναι ότι μια συνηθισμένη επιφάνεια εργασίας μπορεί να μετατραπεί σε μια διαδραστική οθόνη αφής υπολογιστή ή ένας χαρακτήρας φιλμ που δημιουργείται από MR μπορεί να καθίσει στον καναπέ του ιδιοκτήτη του σπιτιού. Tony Tool: Το Tony Tool είναι ένα δωρεάν διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας κινουμένων σχεδίων και κινούμενων comics χάρη στο οποίο μπορεί κάποιος να φτιάξει τα δικά του κινούμενα σχέδια ή comics, να επιλέξει ή να ανεβάσει ένα φόντο, προσθέσει τους χαρακτήρες και συννεφάκια ομιλίας. Menti meter: Διαδικτυακό εργαλείο τύπου Mooc. Avatarmaker: Διαδικτυακό εργαλείο στο οποίο μπορεί κανείς να δημιουργήσει το δικό του avatar, συμμετέχοντας στα social media διατηρώντας όμως την ιδιωτικότητά του σε μεγάλο βαθμό στην περίπτωση που θέλει να δημοσιεύσει ή να αναρτήσει κάτι.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
103
Αριθμός σελίδων:
121
Γεώργιος-Ειρηναίος Σαβιολίδης-Διπλωματική εργασία..pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο