«Από τη νευροδιαφορετικότητα στην καινοτομία: Ο ρόλος του Lego Spike Prime στην προάσπιση του αυτισμού" Μελέτη Περίπτωσης σε μαθητή με αυτισμό

Διπλωματική Εργασία uoadl:3395636 8 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-05
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Σβάρνα Αδαμαντία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κόλλιας Αναστάσιος, Καθηγητής, ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Από τη νευροδιαφορετικότητα στην καινοτομία: Ο ρόλος του Lego Spike Prime στην προάσπιση του αυτισμού" Μελέτη Περίπτωσης σε μαθητή με αυτισμό
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Από τη νευροδιαφορετικότητα στην καινοτομία: Ο ρόλος του Lego Spike Prime στην προάσπιση του αυτισμού" Μελέτη Περίπτωσης σε μαθητή με αυτισμό
Περίληψη:
Ο τίτλος της παρούσας εργασίας είναι «Από τη νευροδιαφορετικότητα στην καινοτομία: Ο ρόλος του Lego Spike Prime στην προάσπιση του αυτισμού. Μελέτη περίπτωσης σε μαθητή με αυτισμό». Ουσιαστικά πρόκειται για μια μελέτη με ένα υποκείμενο και κύριος στόχος της είναι να μελετήσει αν η αξιοποίηση μιας συγκεκριμένης σειράς εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με ένα καινοτόμο τεχνολογικό μέσο, όπως είναι το πακέτο εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO Education Spike Prime, μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη επίδοση ενός μαθητή με αυτισμό σε κάποιες βασικές έννοιες προγραμματισμού–φυσικής, καθώς και στη βελτίωση κοινωνικών δεξιοτήτων. Επίσης, η εργασία στοχεύει να μελετήσει την επίδραση της συγκεκριμένης διαδικασίας, των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων αλλά και του ίδιου του μέσου, στην ενίσχυση της κινητοποίησης και της συμμετοχής του μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, γίνεται προσπάθεια εντοπισμού των θετικών αποτελεσμάτων, των προκλήσεων και των προβληματισμών σχετικά με το συγκεκριμένο μέσο, τις δραστηριότητες αλλά και την αξιοποίησή του στην εκπαιδευτική διαδικασία ατόμων με αυτισμό. Η αναγκαιότητα της συγκεκριμένης μελέτης προέκυψε από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν και συμπληρώνουν στοιχεία από την ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφία. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι ενθαρρυντικά. Σύμφωνα με αυτά, υπήρξε θετική επίδραση του συγκεκριμένου μέσου και της διαδικασίας στην επίδοση, τις δεξιότητες επικοινωνίας αλλά και την κινητοποίηση του συμμετέχοντα με αυτισμό. Από τον σχεδιασμό μέχρι την αξιολόγηση προέκυψαν πολύ χρήσιμα στοιχεία και παρατηρήσεις που αφορούν το μέσο, το υλικό και την αξιοποίησή του από ερευνητές, εκπαιδευτικούς αλλά και σχεδιαστές ανάλογων υλικών στο μέλλον.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
LEGO Education Spike Prime, αυτισμός, εκπαίδευση, πλεονεκτήματα, κίνδυνοι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
93
Αριθμός σελίδων:
97
ΣΒΑΡΝΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο