«Η Μετακινούμενη Κτηνοτροφία των Βλάχων ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Προσχολική Εκπαίδευση»

Διπλωματική Εργασία uoadl:3395834 44 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνικές Επιστήμες: Σύγχρονα Ζητήματα Ιστορικής, Κοινωνιολογικής, Λαογραφικής Θεωρίας και Έρευνας
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-08
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Γκοτσίδου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ρέα Κακάμπουρα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α. (Επιβλέπουσα)
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής Παιδαγωγικής και Διά Βίου Μάθησης Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α. (Συνεπιβλέπων)
Κωνσταντίνα Τσώλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Σχολικής Παιδαγωγικής & Πρακτικής Άσκησης Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α. (Συνεπιβλέπουσα)
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η Μετακινούμενη Κτηνοτροφία των Βλάχων ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Προσχολική Εκπαίδευση»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η Μετακινούμενη Κτηνοτροφία των Βλάχων ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Προσχολική Εκπαίδευση»
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται η προσέγγιση της μετακινούμενης κτηνοτροφίας των Βλάχων ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά μέσα από τον σχεδιασμό και την κατάρτιση ενός Εκπαιδευτικού Πολιτιστικού Προγράμματος για τη Προσχολική Εκπαίδευση. Ειδικότερα, μέσα από το συγκεκριμένο Πρόγραμμα και τα σχέδια διδασκαλίας που το απαρτίζουν, μελετάται η εθνοπολιτισμική ομάδα των Βλάχων τα ήθη, τα έθιμα και οι πρακτικές τους σε σχέση με τη μετακινούμενη κτηνοτροφία, αλλά και ποικίλες εκδηλώσεις του γενικότερου βίου τους, όπως ο εορτασμός του Πάσχα, οι γαστρονομικές παραδόσεις τους, οι πανηγυρικές τους εκδηλώσεις κ.α.
Το παρόν Εκπαιδευτικό Πολιτιστικό Πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για παιδιά Προσχολικής ηλικίας και συγκεκριμένα για την τάξη του Νηπιαγωγείου και με κατάλληλες προσαρμογές μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου.
Η υλοποίησή του βασίζεται σε διδακτικές μεθόδους, όπως στη μέθοδο Project, στη βιωματική προσέγγιση, τη συμμετοχική παρατήρηση, τη διερευνητική μάθηση και την χρήση του παιγνιδιού, το οποίο αποτελεί σημαντικό μαθησιακό εργαλείο για τα μικρά παιδιά αυτής της ηλικίας. Επιπλέον, αξιοποιείται η Οπτική Εθνογραφία, όπως και επιχειρείται η διαπολιτισμική και διαθεματική προσέγγιση για την καλύτερη διεξαγωγή και κατανόηση του Πολιτιστικού Προγράμματος από τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία
Λέξεις-κλειδιά:
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά, Λαϊκός Πολιτισμός, Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, Βλάχοι, Μετακινούμενη Κτηνοτροφία, χειμαδιά, ξεχειμώνιασμα, παραδόσεις, ήθη, έθιμα, Προσχολική Εκπαίδευση, ανταμώματα, πανηγύρια
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
95
Αριθμός σελίδων:
243
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΓΚΟΤΣΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α.Μ.7981160220101.pdf
7 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.