Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα: Γνώσεις, αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας και στρατηγικές διαχείρισης στην τάξη εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398024 13 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-14
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Βασιλειάδη Παρασκευή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Διαμάντω Φιλιππάτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μαθησιακών Δυσκολιών στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Επόπτρια)
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Σχολικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα: Γνώσεις, αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας και στρατηγικές διαχείρισης στην τάξη εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα: Γνώσεις, αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας και στρατηγικές διαχείρισης στην τάξη εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη:
Στην παρούσα έρευνα διερευνώνται οι γνώσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη ΔΕΠ-Υ, οι αντιλήψεις για την αυτοαποτελεσματικότητά τους ως προς τη διαχείρισή της καθώς και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν στη σχολική τάξη, όταν έχουν μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Έτσι, επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 79 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί απάντησαν σε τρία ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς, το ερωτηματολόγιο γνώσεων για τη ΔΕΠ-Υ «ADHD Knowledge Questionnaire» (ADHD-KQ), το ερωτηματολόγιο σχετικά με την αντίληψη της αυτοαποτεσματικότητάς τους «Teachers’ Sense of Efficacy Scale» (TSES) και το ερωτηματολόγιο σχετικά με τις στρατηγικές διαχείρισης που χρησιμοποιούν στην τάξη «Classroom Management Strategies Questionnaire» (CMSQ). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι γνώσεις των εκπαιδευτικών είναι περισσότερες σε ότι αφορά την κλινική εικόνα και τα συμπτώματα της διαταραχής, λιγότερο επαρκείς ως προς τις παρεμβάσεις και τα γνωστικά ελλείμματα και ακόμα λιγότερο ως προς τις αιτίες που μπορεί να οφείλεται η εμφάνιση της ΔΕΠ-Υ. Σχετικά με τις αντιλήψεις τους για την αυτοαποτελεσματικότητά τους, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι είναι περισσότερο αποτελεσματικοί σε ότι αφορά τη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και λιγότερο στη χρήση εκπαιδευτικών στρατηγικών και στη διαχείριση της τάξης. Όσον αφορά τις στρατηγικές διαχείρισης, φαίνεται ότι χρησιμοποιούν συχνότερα στρατηγικές σχετικές με τη διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών. Ακόμη, μελετήθηκε το αποτέλεσμα της συσχέτισης και των διαφορών των τριών μεταβλητών σε σχέση με συγκεκριμένα κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος. Όπως προέκυψε, η ηλικία και η προϋπηρεσία σχετίζονται αρνητικά με τις μεταβλητές, ενώ η επιμόρφωση στη ΔΕΠ-Υ σχετίζεται θετικά. Ωστόσο, το φύλο και η εμπειρία με μαθητές με ΔΕΠ-Υ δε βρέθηκε να επηρεάζουν τις μεταβλητές της έρευνας. Τα ευρήματα συζητούνται σε συνάρτηση με την υπάρχουσα βιβλιογραφία, με την οποία, ως επί το πλείστον, φαίνεται να συμφωνούν.
Λέξεις κλειδιά: ΔΕΠ-Υ, γνώσεις εκπαιδευτικών, αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας, στρατηγικές διαχείρισης τάξης
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ΔΕΠ-Υ, γνώσεις εκπαιδευτικών, αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας, στρατηγικές διαχείρισης τάξης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
122
Αριθμός σελίδων:
109
Διπλωματική Βασιλειάδη ΤΕΛΙΚΟ..pdf (747 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο