Ο Ρόλος του Είδους της Αναπηρίας των Μαθητών και της Αυτοαποτελεσματικότητας των Εκπαιδευτικών στις Στάσεις τους ως προς τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398350 20 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-12
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ματζάνας Ευστράτιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ανδριανός Μουταβελής, Διδάκτωρ Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, τμήμα ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Διαμάντω Φιλιππάττου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, τμήμα ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο Ρόλος του Είδους της Αναπηρίας των Μαθητών και της Αυτοαποτελεσματικότητας των Εκπαιδευτικών στις Στάσεις τους ως προς τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο Ρόλος του Είδους της Αναπηρίας των Μαθητών και της Αυτοαποτελεσματικότητας των Εκπαιδευτικών στις Στάσεις τους ως προς τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση
Περίληψη:
Στη παρούσα έρευνα επιχειρείται η διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη συμπερίληψη παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος και μαθητών με άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες. Εξετάζεται η σχέση των στάσεων με την αυτοαποτελεσματικότητα και διερευνάται η επίδραση του τύπου των δυσκολιών των μαθητών σε συνάρτηση με δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών στις στάσεις των τελευταίων. Στην έρευνα συμμετείχαν 319 εκπαιδευτικοί, γενικής και ειδικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από τα αποτελέσματα προέκυψαν θετικές στάσεις προς τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ενώ διαπιστώθηκε μόνο στους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής σημαντική, αλλά αδύναμη σχέση των στάσεων με την αυτοαποτελεσματικότητα. Επιπλέον, παρατηρείται σημαντική επίδραση του τύπου δυσκολιών των μαθητών στις στάσεις των εκπαιδευτικών, ενώ αναδεικνύεται και η σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ του τύπου δυσκολιών των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με τη βαθμίδα των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής. Τέλος, διαπιστώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής αναφέρουν θετικότερες στάσεις ανεξάρτητα από την αναπηρία και τον τύπο δυσκολίας του μαθητή, όπως επίσης και οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας. Η φιλική εγγύτητα με ΑμεΑ, η κατάρτιση των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και η εργασιακή εμπειρία φαίνεται πως επιδρούν θετικά ως προς τις στάσεις για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών που αντιμετωπίζουν ορισμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Συμπερίληψη, αυτοαποτελεσματικότητα, ΔΑΦ, Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στάσεις εκπαιδευτικών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
80
Αριθμός σελίδων:
86
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-11-17.

Διπλωματική εργασία. Ματζάνας Ευστράτιος (1).pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-11-17.