Μουσεία και επικοινωνία: Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλεία επικοινωνίας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Rijksmuseum και του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398620 46 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μουσειακές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-23
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Γκεγκάι Ντορίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ζούνης Θεοκλής Πέτρος - Τμήμα επικοινωνίας και μέσων μαζικής ενημέρωσης (ΕΚΠΑ )

Μούλιου Μάρλεν - Τμήμα ιστορίας και αρχαιολογίας (ΕΚΠΑ)

Παναγιάρης Γεώργιος - Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης (ΠΑΔΑ)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μουσεία και επικοινωνία: Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλεία επικοινωνίας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Rijksmuseum και του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μουσεία και επικοινωνία: Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλεία επικοινωνίας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Rijksmuseum και του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία φιλοδοξεί να καλύψει την εξελικτική πορεία των μουσείων ως προς την επικοινωνιακή πολιτική τους. Μέσω της εξέλιξης των νέων τεχνολογιών, την ανάδειξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και την ενσωμάτωση αυτών στο μουσειολογικό πλαίσιο. Σημαντική αναφορά γίνεται στο εννοιολογικό πλαίσιο σχετικά με την εφαρμογή του ψηφιακού μάρκετινγκ στους μουσειακούς χώρους. Ενώ παράλληλα τονίζεται η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με πρωταγωνιστές το Instagram και το Tik Tok. Χρησιμοποιούνται τα παραδείγματα του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και του Rijksmuseum.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση που αφορά το εννοιολογικό πλαίσιο που αναφέρθηκε παραπάνω. Δηλαδή, τα υποκεφάλαια αυτής της ενότητας διαρθρώνονται με μια γενική προσέγγιση για την μουσειολογία, με βασικό κέντρο τις νέες τεχνολογίες και την χρήση των ψηφιακών μέσων. Επίσης, γίνεται μια αναφορά στην εποχή της πανδημίας που έπληξε ολόκληρη την ανθρωπότητα, όπου δόθηκαν νέες διαστάσεις στα μουσειολγικά δεδομένα. Θέλοντας με αυτή την αναφορά να δοθεί μια έμφαση στις διαδικασίες που χρησιμοποίησαν τα μουσεία την περίοδο εκείνη ετσι ώστε να έχουν μια διαρκή επικοινωνία με το εκάστοτε κοινό. Η επικοινωνία αυτή επιτεύχθηκε μέσω του διαδικτύου, της δημιουργίας διάφορων δράσεων στο ψηφιακό περιβάλλον, διαμορφωμένες με τρόπο έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να δρούν από το σπίτι, της διαρκούς ενημέρωσης από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και την δημιουργία νέων προφίλ σε άλλες εφαρμογές (π.χ. Tik Tok). Τέλος, το πρώτο κεφάλαιο καταλήγει με την ανάλυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έτσι ώστε να γίνει κατανοητή η έννοια και η λειτουργία τους, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο Instagram και στο Tik Tok, όπου γίνεται και μια ανάλυση για το καθένα ξεχωριστά.
Το δεύτερο κεφάλαιο έχει μια πιο ειδική προσέγγιση, εφόσον προηγουμένως έχει αναλυθεί το αντίστοιχο θεωρητικό πλαίσιο, έτσι ώστε να εφαρμοστούν αντίστοιχες πρακτικές στις μελέτες περίπτωσης . Συγκεκριμένα, σε αυτό το μέρος αναλύονται οι μελέτες περίπτωσης που έχουν επιλεχθεί, οι οποίες είναι το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, ως παράδειγμα ελληνικού μουσείου και το Rijksmuseum ως παράδειγμα μουσείου του εξωτερικού. Αρχικά δίνονται μερικές πληροφορίες για το κάθε μουσείο ξεχωριστά, έτσι ώστε να γίνει κατανοητό το πλαίσιο, το ύφος και η θέση του κάθε μουσείο στο κοινωνικό σύνολο. Στη συνέχεια αναλύονται τα κοινωνικά δίκτυα του κάθε μουσείου και γενικότερα η ψηφιακή τους παρουσία. Τα κοινωνικά δίκτυα που έχουν επιλεχθεί προς ανάλυση είναι η εφαρμογή του Instagram και του Tik Tok, ως προς την δεύτερη εφαρμογή στην περίπτωση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης δεν υπάρχει αντίστοιχοπροφίλ. Συνεπώς, στην περίπτωση αυτή δίνονται προτάσεις δημιουργίας προφίλ στην εφαρμογή αυτή, καθώς και προτάσεις χρήσης.
Ο απώτερος σκοπός της εργασίας αυτής είναι να δοθούν προτάσεις έτσι ώστε να ενσωματωθούν νέες πρακτικές στις σύγχρονες επιταγές του κοινωνικού συνόλου με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας και δευτερευόντως την προσέγγιση νέων κατηγοριών κοινού στην περίπτωση του ελληνικού μουσείου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις Κλειδιά: marketing, ψυφιακό marketing, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επικοινωνία, κοινό, ΤικΤοκ, παραγωγή περιεχομένου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63
Αριθμός σελίδων:
71
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΓΚΕΓΚΑΙ ΝΤΟΡΙΝΑ ΔΕ. ΔΠΜΣ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.