Η Αντικατάσταση των Ζώων Εργαστηρίου με Μεθόδους Μηχανικής Μάθησης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398684 25 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ηθική Φιλοσοφία, Δίκαιο και Ευζωία των Ζώων
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-15
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ξυπόλυτου Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευάγγελος Πρωτοπαπαδάκης, Μέλος ΔΕΠ (Καθηγητής), ΕΚΠΑ, Τμήμα Φιλοσοφίας, Διδάσκων ΔΠΜΣ «Ζώα: Ηθική, Δίκαιο, Ευζωία» Τμήματος Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ-Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ

Γεώργιος Αραμπατζής, Μέλος ΔΕΠ (Καθηγητής), ΕΚΠΑ, Τμήμα Φιλοσοφίας, Διδάσκων ΔΠΜΣ «Ζώα: Ηθική, Δίκαιο, Ευζωία» Τμήματος Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ-Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ

Μιχαήλ Μαντζανάς, Μέλος ΔΕΠ (Καθηγητής), Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία, Διδάσκων ΔΠΜΣ«Ζώα: Ηθική, Δίκαιο, Ευζωία» Τμήματος Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ-Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Αντικατάσταση των Ζώων Εργαστηρίου με Μεθόδους Μηχανικής Μάθησης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Αντικατάσταση των Ζώων Εργαστηρίου με Μεθόδους Μηχανικής Μάθησης
Περίληψη:
Η ηθική της πρακτικής της χρήσης ζώων εργαστηρίου, αν και ζωτικής σημασίας για την επιστήμη, απασχολεί όλο και περισσότερο τόσο τους επιστήμονες όσο και την ευρύτερη κοινή γνώμη. Ωστόσο τα θεμέλια για την ηθικότερη μεταχείριση των ζώων που χρησιμοποιούνται στην έρευνα και στην εκπαίδευση τέθηκαν από τους Russell & Buch τη δεκαετία του 1950 με την διατύπωση της θεωρίας των 3R. Έκτοτε η Αντικατάσταση (Replacement), η Μείωση (Reduction) και η Βελτίωση (Refinement) αποτελούν βασικές αρχές των επιστημόνων στην εκπόνηση ερευνητικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής μελέτης είναι η διερεύνηση των υπαρχόντων τεχνολογικών επιτευγμάτων που σχετίζονται με τον τομέα της Μηχανικής Μάθησης και οι προοπτικές αλλά και οι περιορισμοί που υπάρχουν για την αντικατάσταση των ζώων εργαστηρίου.
Για την αρτιότερη εξυπηρέτηση του σκοπού της συγκεκριμένης μελέτης, στην πρώτη ενότητα εξετάζεται η ιστορία της χρήσης ζώων εργαστηρίου στην επιστήμη ενώ στη δεύτερη ενότητα γίνεται εκτενής αναφορά στους κανονισμούς και τις νομοθεσίες που διέπουν την επιστημονική έρευνα για την προστασία των πειραματοζωων. Στην τρίτη ενότητα αναλύονται τα βιοηθικά ζητήματα που απασχολούν την ερευνητική κοινότητα αναφορικά με τα πειράματα σε ζώα καθώς και η εφαρμογή των 3R. Στην τέταρτη ενότητα μελετάται ο ορισμός της μηχανικής μάθησης, παρέχοντας μια κατανόηση των βασικών αρχών και εννοιών που σχετίζονται με αυτήν την πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης. Στις ενότητες πέντε έξι και επτά, διερευνώνται οι εφαρμογές της μηχανικής μάθησης στα πεδία της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας, της δοκιμής βιολογικών προϊόντων και της εκπαίδευσης αντίστοιχα. Στην όγδοη ενότητα γίνεται μια επισκόπηση των περιορισμών που υφίστανται για την πλήρη αντικατάσταση των ζώων εργαστηρίου με μεθόδους μηχανικής μάθησης. Τέλος στην ένατη ενότητα εξετάζονται οι εξελίξεις που αναμένεται να συμβούν στον τομέα της μηχανικής μάθησης σε συνδυασμό με τα πεδία που έχουν ήδη αναφερθεί.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ζώα εργαστηρίου, μηχανική μάθηση, αντικατάσταση, έρευνα και εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
143
Αριθμός σελίδων:
59
Η Αντικατάσταση των Ζώων Εργαστηρίου με Μεθόδους Μηχανικής Μάθησης_Ξυπόλυτου Βασιλική.pdf (506 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο