Η χρήση της ενσώματης μάθησης, με έμφαση στην κίνηση και τον χορό, σε πολυπολιτισμικά σχολικά περιβάλλοντα

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398743 25 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνιολογία και Σύγχρονη Κοινωνία: Ειδικά Θέματα Παιδικής Ηλικίας, Κοινωνικών Μειονοτήτων, Εργασίας και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-16
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Χατζηχρήστου Δανάη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημοσθένης Δασκαλάκης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση της ενσώματης μάθησης, με έμφαση στην κίνηση και τον χορό, σε πολυπολιτισμικά σχολικά περιβάλλοντα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση της ενσώματης μάθησης, με έμφαση στην κίνηση και τον χορό, σε πολυπολιτισμικά σχολικά περιβάλλοντα
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να εξερευνήσει τα πιθανά οφέλη της χρήσης των ενσώματων μορφών μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία, ιδιαίτερα με την χρήση του παιχνιδιού και της κίνησης. Δίνεται συγκεκριμένα έμφαση στους μαθητές που έχουν μεταναστευτικό και προσφυγικό υπόβαθρό, στα πολυπολιτισμικά σχολεία στα οποία φοιτούν και στις τάξεις υποδοχής ως αναπόσπαστο μέρος των σχολείων αυτών. Πιο συγκεκριμένα, βασικός στόχος της εργασίας αυτής είναι να ερευνήσει κατά πόσο οι μαθητές ενός πολυπολιτισμικού σχολείου μπορούν να βοηθηθούν σε κοινωνικό, συναισθηματικό και μαθησιακό επίπεδο, με την χρήση των πρακτικών της ενσώματης μάθησης. Στην εργασία αναλύονται η ταυτότητα των μαθητών που θα ερευνηθούν, το πλαίσιο εκπαίδευσης το οποίο έχει οριστεί από το ελληνικό κράτος για την εκπαίδευση αυτών των μαθητών αλλά και οι θεωρίες μάθησης οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν στο ερευνητικό μέρος, καθώς και διάφορες μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με τα οφέλη τους. Ο λόγος που επιλέχθηκε το παρόν θέμα της εργασίας είναι η επιτακτική ανάγκη που υπάρχει στη σύγχρονη κοινωνία για την διαχείριση της πολυπολιτισμικής πραγματικότητας στην οποία βρισκόμαστε. Οι υπάρχοντες πόλεμοι, οικονομικές κρίσεις, φυσικές καταστροφές καθώς και οι οικονομικοί και πολιτικοί λόγοι, οδηγούν πολλούς ανθρώπους παγκόσμια στην αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής σε μία διαφορετική χώρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και σε εκπαιδευτικό επίπεδο να υπάρχουν μαθητές οι οποίοι έχουν ανάγκη να επικοινωνήσουν, να μάθουν και να ενταχθούν. Ο λόγος που επιλέχθηκαν οι ενσώματες μορφές μάθησης, αφορά στο γεγονός ότι πρόκειται για μία καινούργια σχετικά πρακτική, η οποία έχει ερευνηθεί και έχει δείξει να έχει θετικά αποτελέσματα σε μαθητικούς πληθυσμούς, ενώ φαίνεται να μπορεί εν δυνάμει να γεφυρώσει το γλωσσικό και πολιτισμικό χάσμα των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
χορός, κίνηση, ενσώματη μάθηση, βιωματική μάθηση, πολυπολιτισμικότητα, εθνική ταυτότητα.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63
Αριθμός σελίδων:
104
Η χρήση της ενσώματης μάθησης, με έμφαση στην κίνηση και τον χορό, σε πολυπολιτισμικά σχολικά περιβάλλοντα.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο