«Στάσεις, ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών και στρατηγικές συμπερίληψης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο»

Διπλωματική Εργασία uoadl:3399045 28 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-30
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Πίππα Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φιλιππάτου Διαμάντω Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Λαμπροπούλου Αικατερίνη, επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Πολυχρόνη Φωτεινή, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Στάσεις, ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών και στρατηγικές συμπερίληψης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Στάσεις, ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών και στρατηγικές συμπερίληψης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο»
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των στάσεων των
εκπαιδευτικών απέναντι στη συμπερίληψη μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο
στη γενική τάξη, των διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών στρατηγικών που αξιοποιούνται για
τη συμπερίληψή τους καθώς των εμποδίων που αντιμετωπίζουν σ’ αυτήν τη διαδικασία.
Επίσης, αντικείμενο της μελέτης είναι η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην ψυχική
ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών, στις στάσεις τους απέναντι στη συμπερίληψη των
μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο και στην αξιοποίηση των στρατηγικών της
διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε πολυπολιτισμικές τάξεις. Η συλλογή των δεδομένων έγινε
μέσω της χρήσης ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε ηλεκτρονικά σε 70 εκπαιδευτικούς
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων φαίνεται πως η
πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει ουδέτερες στάσεις ως προς την πλήρη συμπερίληψη των
μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο στη γενική τάξη και παρόλο που αναγνωρίζει
τα οφέλη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε πολυπολιτισμικές τάξεις εντοπίζεται
απόκλιση ανάμεσα στον βαθμό σημαντικότητας και τη συχνότητα εφαρμογής
διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών πρακτικών. Τέλος, το συνολικό επίπεδο ψυχικής
ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών φάνηκε να σχετίζεται με τις απόψεις τους αναφορικά με
τα οφέλη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας αλλά όχι με τις στάσεις τους απέναντι στη
συμπερίληψη μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
διαπολιτισμική εκπαίδευση, συμπερίληψη, διαφοροποιημένη διδασκαλία, ψυχική ανθεκτικότητα, μειονοτικές ομάδες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
223
Αριθμός σελίδων:
127
ΠΙΠΠΑ ΜΑΡΙΑ - Διπλωματική,2024..pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο