«Η σχέση της δυσαναγνωσίας με την ψυχοκοινωνική προσαρμογή μαθητών Ε' και Στ' Δημοτικού»

Διπλωματική Εργασία uoadl:3400873 11 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-17
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Καραπατή Ευτυχία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Φαίη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α.
Γαλάνης Πέτρος, PhD, ΕΔΙΠ Ειδικής Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α.
Ασβεστάς Αναστάσιος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής,
Ε.Κ.Π.Α
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η σχέση της δυσαναγνωσίας με την ψυχοκοινωνική προσαρμογή μαθητών Ε' και Στ' Δημοτικού»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η σχέση της δυσαναγνωσίας με την ψυχοκοινωνική προσαρμογή μαθητών Ε' και Στ' Δημοτικού»
Περίληψη:
Στόχος της εργασίας ήταν να μελετήσει την δυσαναγνωσία και να τη συνδέσει με διάφορες πτυχές της ψυχοκοινωνικής επάρκειας (αυτοεκτίμηση, κοινωνική επάρκεια, συναισθηματική επάρκεια, προβλήματα συμπεριφοράς, σχολική επάρκεια) των μαθητών Ε' και Στ' Δημοτικού. Συγκεκριμένα, η έρευνα διερεύνησε αν τα αναγνωστικά ελλείματα των μαθητών επιδρούν στην αυτοεκτίμηση τους, κατά πόσο οι δυσκολίες στην αναγνωστική ευχέρεια επηρεάζουν την ψυχοκοινωνική προσαρμογή τους, σε ποιο βαθμό σχετίζεται η αναγνωστική επίδοση των μαθητών με τη σχολική τους επάρκεια και πώς σχετίζεται η αναγνωστική επίδοση με τη συναισθηματική επάρκεια των μαθητών. Για την εκπλήρωση των ερευνητικών στόχων και την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε 146 μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Ως εργαλεία έρευνας χρησιμοποιήθηκαν το τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής Παιδιών Προσχολικής και Σχολικής και το Test of Silent Contextual Reading Fluency. Η έρευνα ανέδειξε κάποιες στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των υπό εξέταση μεταβλητών αλλά και κάποιες μη στατιστικά σημαντικές. Συγκεκριμένα, δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων της αυτοεκτίμησης των μαθητών, της κοινωνικής τους επάρκειας, της συναισθηματικής και σχολικής τους επάρκειας και των προβλημάτων συμπεριφοράς. Αναφορικά με τις στατιστικά σημαντικές διαφορές που εντοπίστηκαν η πρώτη αφορά στη σχέση αναγνωστικής επίδοσης και σχολικής επάρκειας. Συγκεκριμένα, η ανεξάρτητη μεταβλητή, που ορίστηκε ως η αναγνωστική επίδοση, συμβάλλει σημαντικά στην πρόβλεψη της εξαρτημένης μεταβλητής που αντιπροσωπεύει τη σχολική επάρκεια των μαθητών. Επίσης, στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας η ανεξάρτητη μεταβλητή, που ορίστηκε ως η αναγνωστική επίδοση, συμβάλλει σημαντικά στην πρόβλεψη της εξαρτημένης μεταβλητής που αντιπροσωπεύει τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών. Αυτά τα προβλήματα συμπεριφοράς τις περισσότερες φορές συνδέονται με τη χαμηλή αυτοεκτίμηση των μαθητών. Μέσα από τα ευρήματα της παρούσας έρευνας αναδύθηκε η ανάγκη δημιουργίας ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς που αποδέχεται διαφορετικά στυλ μάθησης και ικανότητες. Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε τη σύνδεση μεταξύ αναγνωστικής ευχέρειας και κοινωνικής επάρκειας των μαθητών. Τέλος μέσα από τη στατιστική ανάλυση βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ της αναγνωστικής επίδοσης και των διαφορετικών μεταβλητών που αφορούν την κατάσταση των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
δυσαναγνωσία, δημοτικό, αυτοεκτίμηση, κοινωνική επάρκεια
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
90
Αριθμός σελίδων:
62
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία ΚΑΡΑΠΑΤΗ ΕΥΤΥΧΙΑ.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.