Ανάπτυξη των Κοινωνικών Δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (6 - 12 ετών)

Διπλωματική Εργασία uoadl:3401119 14 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-13
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Κώστα Μαριάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάπτυξη των Κοινωνικών Δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (6 - 12 ετών)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάπτυξη των Κοινωνικών Δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (6 - 12 ετών)
Περίληψη:
Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή, με βασικά χαρακτηριστικά τα επικοινωνιακά-γλωσσικά και κοινωνικά ελλείμματα, καθώς και τις στερεοτυπικές - επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές. Η συμπτωματολογία του αυτισμού επηρεάζει καθοριστικά όλους τους τομείς της λειτουργικότητας του ατόμου. Περαιτέρω, τις τελευταίες δεκαετίες ο αυτισμός παρουσιάζει σημαντικό παγκόσμιο επιπολασμό. Στην παρούσα διπλωματική εργασία βιβλιογραφικής ανασκόπησης θα μελετηθούν τα κοινωνικά ελλείμματα, τις συμπεριφορές και τις κοινωνικές δεξιότητες παιδιών ηλικίας 6 εώς 12 ετών, με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Η αναζήτηση της βιβλιογραφίας έγινε μέσω διάφορων διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης. Αναλυτικά, οι κοινωνικές δυσκολίες των ατόμων με αυτισμό θεωρούνται από τους μελετητές το κυρίαρχο και πιο δυσπροσαρμοστικό έλλειμμα, καθώς εμφανίζονται ήδη από τη βρεφική ηλικία και συνεχίζουν να επηρεάζουν το άτομο καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του. Η μελέτη των κοινωνικών δεξιοτήτων και ελλειμμάτων που παρουσιάζουν τα παιδιά με ΔΑΦ θεωρείται εξαιρετικά σημαντική, αφενός λόγω του αυξανόμενου επιπολασμού της διαταραχής στη χώρα μας, όσο και για την ανάπτυξη και υλοποίηση αποτελεσματικών θεραπευτικών παρεμβάσεων, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των παιδιών και της οικογένειάς τους. Εξίσου σημαντική θεωρείται και η ανάπτυξη και υλοποίηση εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης για την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Υπό το πρίσμα αυτό, παρουσιάζονται τα σημαντικά στοιχεία των θεραπευτικών προγραμμάτων που είναι προσανατολισμένα στα παιδιά με ΔΑΦ.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ΔΑΦ, αυτισμός, κοινωνικά ελλείμματα, DSM-V-TR, ICD-11, θεραπευτικές παρεμβάσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
265
Αριθμός σελίδων:
108
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΩΣΤΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ 7981232200029.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.