Όψεις Ειδησεογραφικών Παραστάσεων: Τα Κόμικς ως Δημοσιογραφικό Μέσο

Διπλωματική Εργασία uoadl:3401525 15 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-20
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ασάρβελης Χρήστος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρίνα Ρήγου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Όψεις Ειδησεογραφικών Παραστάσεων: Τα Κόμικς ως Δημοσιογραφικό Μέσο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Views of News Productions: Comics as a Journalistic Medium
Περίληψη:
Τα κόμικς είναι ένα μέσο με μακρά ιστορία, η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον Τύπο. Μετά την διαμόρφωση της τέχνης των κόμικς, αυτοί οι δύο κόσμοι ενώθηκαν, δίνοντας μας ρεπορτάζ όχι στην παραδοσιακή μορφή κειμένου εφημερίδας ή αργότερα στην μορφή βίντεο σε τηλεοπτικό δελτίο ειδήσεων, αλλά σε μορφή κόμικς, προσαρμοσμένα στις αφηγηματικές τεχνικές του μέσου. Η παρούσα εργασία θα επιχειρήσει να μελετήσει αυτόν τον συνδυασμό, περιγράφοντας πρώτα συνοπτικά την ιστορία των κόμικς και πως αυτή συνδυάστηκε με την εμφάνιση της τυπογραφίας και πως ο Τύπος διαμόρφωσε την τέχνη των κόμικς στα πλαίσια των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των εκδοτών του. Επίσης θα ασχοληθεί με την ιστορία των κόμικς με πιο δημοσιογραφικό περιεχόμενο και της γελοιογραφίας και πως κατέληξε να δημιουργηθεί το είδος των αμιγώς δημοσιογραφικών κόμικς. Έπειτα θα εξεταστεί η σχέση της Νέας Δημοσιογραφίας της δεκαετίας του ’70 με τα κόμικς, και πως οι μέθοδοι της πρώτης εφαρμόζονται στα δεύτερα, αλλά θα αποτυπωθεί και η σχέση της αντικειμενικότητας με ένα καθαρά καλλιτεχνικό μέσο, το οποίο επιτρέπει την προσωπική και υποκειμενική έκφραση του καλλιτέχνη. Για το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας, επιλέχθηκε ως μέθοδος έρευνας η ανάλυση περιεχομένου μέσω της σημειωτικής. Στα πλαίσια της έρευνας, επιλέχθηκαν δύο έργα, το Palestine και το The Photographer, που παρέχουν δύο διαφορετικές οπτικές στην προσέγγιση της μεταφοράς ενός ρεπορτάζ σε μορφή κόμικς. Σκοπός της έρευνας είναι η εξέταση αυτών των δύο έργων, για να διαπιστωθεί αν περιέχουν βασικές δημοσιογραφικές αρχές. Μέσω της ανάλυσης των δύο έργων, εντοπίζεται η πλειονότητα ενός συγκεκριμένου συνόλου αρχών, όπως αναλύεται στην βιβλιογραφία που επιλέχθηκε για την παρούσα εργασία. Ταυτόχρονα υπογραμμίζονται και τα στοιχεία των εξεταζόμενων έργων, που εμποδίζουν τις εναπομείνασες αρχές από το να παρατηρηθούν στα συγκεκριμένα έργα, αλλά και ευρύτερα στα υπόλοιπα δημοσιογραφικά κόμικς με ανάλογα στοιχεία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Κόμικς, δημοσιογραφικές αρχές, τέχνη, Νέα Δημοσιογραφία, αντικειμενικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
52
Αριθμός σελίδων:
107
ΑΣΑΡΒΕΛΗΣ ΠΜΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf (8 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο