Μια Διαδραστική Παράσταση ως Εναλλακτικός Τρόπος Διδασκαλίας της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3408158 12 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της Χημείας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-15
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Πανίδου Υβόννη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιρτάτ Μπουρουσιάν, Αναπληρωτής Καθηγητής, Σχολή Χημικών Μηχανικών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Μεθενίτης Κωνσταντίνος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Χημείας, ΕΚΠΑ
Παπαρρηγοπούλου-Καμαριωτάκη Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Χημείας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μια Διαδραστική Παράσταση ως Εναλλακτικός Τρόπος Διδασκαλίας της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μια Διαδραστική Παράσταση ως Εναλλακτικός Τρόπος Διδασκαλίας της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη:
Σκοπό της παρούσης διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάδειξη της σημασίας διαδραστικών μέσων, όπως οι θεατρικές παραστάσεις, ως ένα καινοτόμο εργαλείο διδασκαλίας που μπορεί να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία στις φυσικές επιστήμες και ειδικά στη διδασκαλία της χημείας. Η μελέτη επικεντρώνεται στην καταγραφή και ερμηνεία των μαθησιακών αποτελεσμάτων και στάσεων μαθητών γυμνασίου μετά την παρακολούθηση της παράστασης “Stand up… Chemistry”. Ο στόχος της έρευνας είναι να εξετάσει την επίδραση της παράστασης στο ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθήματα των φυσικών επιστημών, τη σύνδεση της θεωρητικής επιστημονικής γνώσης με καθημερινά φαινόμενα, την αποτελεσματική μετάδοση της επιστημονικής πληροφορίας και τη στάση μαθητών και εκπαιδευτικών απέναντι σε αντίστοιχες εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας μη τυπικής εκπαίδευσης. Η μεθοδολογία ακολούθησε μια μεικτή προσέγγιση, συνδυάζοντας ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους μέσω ερωτηματολογίων πριν και μετά την παράσταση.
Τα κύρια ευρήματα δείχνουν ότι η παράσταση κατάφερε να βελτιώσει προσωρινά το ενδιαφέρον των μαθητών για τις φυσικές επιστήμες, αναδεικνύοντας ιδιαίτερα τη διασκεδαστική πλευρά της χημείας. Στο πλαίσιο της δράσης, η σύνδεση της χημείας με την καθημερινή ζωή ήταν περιορισμένη, υποδεικνύοντας την ανάγκη για βελτίωση των διδακτικών εργαλείων, ενώ η συμβολή στην εννοιολογική κατανόηση επιστημονικών εννοιών που αναφέρθηκαν στην παράσταση αποδείχθηκε αρκετά επιτυχημένη. Εκπαιδευτικοί και μαθητές εκτίμησαν θετικά την ενισχυτική δράση της παράστασης στην εκπαίδευση, εκφράζοντας την επιθυμία για περισσότερες αντίστοιχες εμπειρίες. Τέλος, η έρευνα προσφέρει πρωτότυπα δεδομένα για την επιστημονική κοινότητα που ασχολείται με την ενσωμάτωση μη τυπικών μεθόδων διδασκαλίας στην τυπική εκπαίδευση, με στόχο την καλλιέργεια ενός πιο δημιουργικού και εμπνευσμένου μαθησιακού περιβάλλοντος για τους μαθητές του σύγχρονου κόσμου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
διαδραστικές παραστάσεις, επιδείξεις πειραμάτων, δραματική τέχνη στην εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση, χιούμορ
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
284
Αριθμός σελίδων:
191
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-01-15.

ΥΒΟΝΝΗ ΠΑΝΙΔΟΥ - ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-01-15.