Η ψηφιακή αφήγηση ως εργαλείο για την προώθηση της δημιουργικότητας στο νηπιαγωγείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:3411473 0 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-25
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Τσακίρη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θαρρενός Μπράτιτσης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ψηφιακή αφήγηση ως εργαλείο για την προώθηση της δημιουργικότητας στο νηπιαγωγείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ψηφιακή αφήγηση ως εργαλείο για την προώθηση της δημιουργικότητας στο νηπιαγωγείο
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια ο διάλογος περί ανάπτυξης των ήπιων δεξιοτήτων στα πλαίσια της εκπαίδευσης ως σύνολο, αλλά και της δημιουργικότητας ειδικότερα, έχει ενταθεί, ως αποκύημα των κοινωνικών μεταβολών και των αντίστοιχων απαιτήσεων του εργασιακού τομέα κυρίως. Παράλληλα, σε κάθε σύγχρονο εκπαιδευτικό εγχείρημα η τεχνολογία αποδεικνύεται εξαιρετικός αρωγός. Στην παρούσα ερευνητική εργασία λοιπόν, μετά από μία θεωρητική πλαισίωση των όρων της δημιουργικότητας και της ψηφιακής αφήγησης, αλλά και την αποτύπωση του παρελθόντος όσο και του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου του νηπιαγωγείου σχετικά με τα δύο αυτά ζητήματα, εξετάζεται η επίδραση που ασκεί η τεχνική της ψηφιακής αφήγησης στη δημιουργικότητα μιας ομάδας 14 νηπίων σε ένα ελληνικό δημόσιο νηπιαγωγείο στην περιοχή του Κολωνού, μέσω συγκριτικής μελέτης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της παρατήρησης και της τήρησης ημερολογίου. Κατά τη διεξαγωγή του πειράματος, τα νήπια του δείγματος συμμετείχαν σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής βασισμένες στο εργαλείο StoryLogicNet (SLN) εν είδει διαγνωστικού ελέγχου και στη συνέχεια χωρίστηκαν σε δύο ομάδες με σκοπό να οικοδομήσουν το τέλος μιας ψηφιακής ιστορίας. Η μία ομάδα είχε στη διάθεσή της αποκλειστικά έντυπο υλικό, εν αντιθέσει με την άλλη, που αλληλεπίδρασε μόνο με ψηφιακά εργαλεία. Τα αποτελέσματα του διεξαχθέντος πειράματος δείχνουν θετική επίδραση στις ικανότητες της δημιουργικής ευελιξίας, ανάλυσης και ευχέρειας των μαθητών που ακολούθησαν την μέθοδο της ψηφιακής αφήγησης έναντι της παραδοσιακής δημιουργικής γραφής, ενώ ανεπηρέαστη και σε χαμηλά επίπεδα φαίνεται να κινείται η δημιουργική πρωτοτυπία των μαθητών και στις δύο περιπτώσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
δημιουργικότητα, ψηφιακή αφήγηση, προσχολική εκπαίδευση, τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
181
Αριθμός σελίδων:
142
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο