Διαφοροποιώντας τη διδασκαλία σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:3418117 0 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-09-30
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ-ΕΙΡΗΝΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ-ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Π.Τ.Δ.Ε.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαφοροποιώντας τη διδασκαλία σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαφοροποιώντας τη διδασκαλία σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες
Περίληψη:
Η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι μία παιδαγωγική προσέγγιση που έχει ως στόχο να ικανοποιήσει τις ατομικές ανάγκες και τα μαθησιακά στιλ των μαθητών μέσα στην ίδια τάξη. Αντί να χρησιμοποιεί μία ενιαία προσέγγιση για όλους τους μαθητές, η διαφοροποιημένη διδασκαλία προσαρμόζει το περιεχόμενο, τις διαδικασίες, το περιβάλλον μάθησης και τις μεθόδους αξιολόγησης, ώστε να ανταποκρίνονται στα διαφορετικά χαρακτηριστικά των μαθητών. H προσέγγιση αυτή παρέχει σημαντικά οφέλη στους εκπαιδευτικούς. Πρώτον, τους επιτρέπει να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες όλων των μαθητών τους, παρέχοντας σε καθέναν τις κατάλληλες ευκαιρίες για να μάθει με τον καλύτερο τρόπο. Επιπλέον, ενισχύει το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των μαθητών, καθώς οι δραστηριότητες σχεδιάζονται με βάση τις προσωπικές τους προτιμήσεις και ανάγκες. Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων αναφορικά με τη χρήση στρατηγικών διαφοροποιημένης διδασκαλίας για την υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στη σχολική τάξη. Η έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο της ποσοτικής προσέγγισης με τη χρήση ανώνυμου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 128 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Γενικής Αγωγής, νηπιαγωγών (ΠΕ60) και δασκάλων (ΠΕ70), το χρονικό διάστημα από 10 Μαΐου του 2024 έως και 10 Ιουνίου του 2024. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν αρκετά καλά τις στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και τις εφαρμόζουν στη σχολική τάξη, ώστε να βοηθηθούν όλοι οι μαθητές και ειδικά εκείνοι που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, σύμφωνα με την παρούσα έρευνα, οι παράγοντες που ενισχύουν την εφαρμογή αυτών των πρακτικών είναι η γνώση, η εμπειρία και κατάρτιση των εκπαιδευτικών, ενώ εκείνοι που εμποδίζουν την εφαρμογή τους είναι η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών μέσων και ο περιορισμένος διαθέσιμος χρόνος για τον σχεδιασμό της διδασκαλίας
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
διαφοροποιημένη διδασκαλία, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, μαθησιακές δυσκολίες, στρατηγικές διαφοροποίησης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
50
Αριθμός σελίδων:
95
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Δ.21.9_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΕΙΡΗΝΗ ΤΕΛΙΚΟ. (1).pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.