Εφαρμογές ηλεκτρονικών πληρωμών και πρόθεση της υιοθέτησής τους

Διπλωματική Εργασία uoadl:3420008 0 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογιστική
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-14
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Δημάκης Κωνσταντίνος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Απόστολος Λάζαρης, Δοκτωρ, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εφαρμογές ηλεκτρονικών πληρωμών και πρόθεση της υιοθέτησής τους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εφαρμογές ηλεκτρονικών πληρωμών και πρόθεση της υιοθέτησής τους
Περίληψη:
Η υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα, ειδικά μετά την επιβολή capital controls και την νομοθέτηση της υποχρεωτικής χρήσης POS, για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, οδήγησε στην ανάπτυξη πληθώρας συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών. Παρά ταύτα μόλις την τελευταία πενταετία οι ηλεκτρονικές συναλλαγές προσεγγίζουν τους μέσους όρους των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών κρατών. Η πώληση των δραστηριοτήτων εκκαθάρισης συναλλαγών, από πλευράς τραπεζών, και η ταυτόχρονη είσοδος μεγάλων πολυεθνικών ομίλων στις δραστηριότητες αυτές έχει ωθήσει της ελληνικές επιχειρήσεις στην έρευνα για την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών ηλεκτρονικών πληρωμών. Με έναυσμα το προαναφερθέν πλαίσιο η παρούσα εργασία θα προσπαθήσει να καταδείξει τους παράγοντες που επηρεάζουν την υιοθέτηση, από πλευράς καταναλωτών, εφαρμογών ηλεκτρονικών πληρωμών ως κύριο μέσο ηλεκτρονικής συναλλαγής. Εντοπίστηκε μια σειρά παραγόντων που επηρεάζει τις αποφάσεις των καταναλωτών, που συμπεριλαμβάνει την ποιότητα των υπηρεσιών, την αντιληπτή ευκολία χρήσης, το αντιληπτό ρίσκο, την αντιληπτή ασφάλεια, την κοινωνική επιρροή, την ηλικία και την συμβατότητα. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική και ποιοτική ανάλυση με σκοπό να καταδειχθεί πως οι συμπεριφορικοί παράγοντες επηρεάζουν την υιοθέτηση εφαρμογών ηλεκτρονικών πληρωμών. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει επίσης χρήσιμα συμπεράσματα για την υιοθέτηση και ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών ηλεκτρονικών πληρωμών και καταδεικνύει τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση των καταναλωτών να τις υιοθετήσουν. Οι κύριοι παράγοντες της υιοθέτησης χρήσης των payment apps, όπως καταδείχθηκαν κατά την διάρκεια της έρευνας είναι κυρίως οι παράγοντες που έχουν να κάνουν με την ευκολία χρήσης των συγκεκριμένων εφαρμογών αλλά και την συμβατότητα που παρουσιάζουν με την εν γένει συμπεριφορά των χρηστών. Συνεπώς, όπως θα παρουσιαστεί και στην συνέχεια οι τομείς αυτοί χρήζουν περισσότερης προσοχής και έρευνας με σκοπό την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίηση των χρηστών. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν σκιαγραφούνται και οι τομείς που πιθανόν να αποτελέσουν πεδίο μελλοντικής και ευρύτερης έρευνας ειδικά για την χώρα μας που οι συγκεκριμένες εφαρμογές αποτελούν ένα σχετικά νέο εργαλείο για την πραγματοποίηση συναλλαγών. Υπό αυτό το πρίσμα φωτίζονται οι βασικές πτυχές της διαδικασία υιοθέτησης χρήσης payment apps μέσω κατάλληλων μοντέλων έρευνας με σκοπό την όσο το δυνατόν πιο τεκμηριωμένη παρουσίαση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Εφαρμογές ηλεκτρονικών πληρωμών, ηλεκτρονικές πληρωμές, POS, συμπεριφορά καταναλωτή.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
64
Αριθμός σελίδων:
86
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΑΚΗΣ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο