Η εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης στο δημοτικό σχολείο. Η συμβολή της στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής

Διπλωματική Εργασία uoadl:3441090 12 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-02
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Γιαννίτσα Αγγελική-Παρασκευή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τσώλη Κωνσταντίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αλεξόπουλος Νικόλαος, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης στο δημοτικό σχολείο. Η συμβολή της στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης στο δημοτικό σχολείο. Η συμβολή της στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
Περίληψη:
Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης αποτελεί τα τελευταία χρόνια το κυρίαρχο μοντέλο εφαρμογής της ενταξιακής εκπαίδευσης για τους μαθητές με αναπηρία στο ελληνικό γενικό σχολείο. Σημαντικό ρόλο στην επιτυχημένη εφαρμογή του θεσμού έχει η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής. Για την υλοποίηση του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης του μαθητή με αναπηρία, με στόχο την ένταξή του στο γενικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης συνεργάζεται με όλους τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, συμπεριλαμβανομένου και του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής. Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής έχει μεγάλη αξία για όλα τα παιδιά, μπορεί όμως να αποτελέσει ένα μάθημα «πρόκληση» για τους μαθητές με αναπηρία, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του. Σκοπός της έρευνας, επομένως, ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σχετικά με την εφαρμογή της Παράλληλης Στήριξης στο μάθημά τους. Για τον σκοπό αυτό, διενεργήθηκαν συνεντεύξεις με 16 εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής οι οποίοι δίδασκαν σε δημοτικά σχολεία του Ν. Κορινθίας και συνεργάζονταν στο μάθημά τους με εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης. Η θεματική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας ανέδειξε τη θετική στάση των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής απέναντι στην ενταξιακή εκπαίδευση και τον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης, αλλά και αρκετούς προβληματισμούς τους σχετικά με την εφαρμογή του θεσμού στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ενταξιακή εκπαίδευση, Φυσική Αγωγή, Παράλληλη Στήριξη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
92
Αριθμός σελίδων:
124
Η εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης στο δημοτικό σχολείο. Η συμβολή της στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο