Ποιος στ΄αλήθεια είναι «Ο εχθρός του λαού»; Το παράδειγμα της μεταλλευτικής δραστηριότητας στην ΒΑ Χαλκιδική. Ο ρόλος και η συμβολή του Εφαρμοσμένου Περιβαλλοντικού Θεάτρου.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3446621 28 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική του θεάτρου
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-11
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Δελαπόρτα Κατερίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Διακουμοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ποιος στ΄αλήθεια είναι «Ο εχθρός του λαού»; Το παράδειγμα της μεταλλευτικής δραστηριότητας στην ΒΑ Χαλκιδική. Ο ρόλος και η συμβολή του Εφαρμοσμένου Περιβαλλοντικού Θεάτρου.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ποιος στ΄αλήθεια είναι «Ο εχθρός του λαού»; Το παράδειγμα της μεταλλευτικής δραστηριότητας στην ΒΑ Χαλκιδική. Ο ρόλος και η συμβολή του Εφαρμοσμένου Περιβαλλοντικού Θεάτρου.
Περίληψη:
Αυτό το δοκίμιο πραγματεύεται την έννοια, τον ρόλο και τη συμβολή του
Εφαρμοσμένου Περιβαλλοντικού Θεάτρου σε σχέση με το Θέατρο του Καταπιεσμένου. Το
Θέατρο του Καταπιεσμένου αναφέρεται σε μια θεωρία που σχετίζεται με ένα πολιτικό,
κοινωνικό, ακτιβιστικό και παιδαγωγικό θέατρο που αναπτύχθηκε από τον Augusto Boal
επηρεασμένο από το λεγόμενο κίνημα κριτικής παιδείας ενηλίκων και της καταπίεσης, που
αναφέρεται σε μια άδικη κοινωνική κατάσταση, όπου οι δυνατότητες διαλόγου είναι
περιορισμένες με αποτέλεσμα να ενισχύεται ο μονόλογος του Καταπιεστή. Με αυτόν τον
τρόπο ο καταπιεσμένος λαός αδυνατεί να διαπραγματευτεί και να διεκδικήσει αυτό που
χρειάζεται και θέλει.
Το πρώτο κεφάλαιο εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο γεννήθηκε το Θέατρο του
Καταπιεσμένου και τον αντίκτυπό του στην ευαισθητοποίηση των λαών όσον αφορά τα
κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα. Το Οικολογικό Θέατρο είναι το θέατρο που
προσπαθεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον των ανθρώπων για το περιβάλλον. Το Θέατρο του
Καταπιεσμένου, χρησιμοποιεί τις τεχνικές του Εφαρμοσμένου, του Φόρουμ και του
Νομοθετικού Θεάτρου για να συζητήσει οικολογικά θέματα στη σκηνή και να προωθήσει
νομοθετικές πρωτοβουλίες. Συγκεκριμένα, στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται το ιστορικό
και θεωρητικό υπόβαθρο του Εφαρμοσμένου Θεάτρου. Αρχικά, επιχειρείται να
σκιαγραφηθούν οι μορφές του και κυρίως να γίνει κατανοητή η κοινωνική αποστολή του
μέσα από διάφορες τεχνικές. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η μελέτη περίπτωσης που αφορά
την μεταλλευτική δραστηριότητα στην ΒΑ Χαλκιδική, οι συγκρούσεις που αναπτύσσονται
καθώς και το θεατρικό ερέθισμα που αξιοποιήθηκε για τη συγγραφή των σχεδιασμών που
παρουσιάζονται στο 4ο Κεφάλαιο. Τέλος στο 5ο
κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα
από την εφαρμογή του πρώτου σχεδιασμού σε δυο ομάδες αναφοράς καθώς και τα
συμπεράσματα που προέκυψαν μέσα από την χρήση διερευνητικών εργαλείων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
Εφαρμοσμένο θέατρο, Μεταλλευτική Δραστηριότητα, Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
36
Αριθμός σελίδων:
113
Διπλωματική εργασία - Δελαπόρτα Κατερίνα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο