John Dewey: Η Ηθική του Πραγματισμού στην Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3450527 13 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Ηθική
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-01-10
Έτος εκπόνησης:
2025
Συγγραφέας:
Ιασαγασβίλι Αλέξανδρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πρωτοπαππαδάκης Ευάγελλος - Καθηγητής - Τμήμα Φιλοσοφίας - Φιλοσοφική Σχολή
Κωνσταντίνος Κορναράκης- Καθηγητής - Τμήμα Θεολογίας - Θεολογική Σχολή
Φιλόθεος Φωτίος Μαρούδας- Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Στρασβούργου
Πρωτότυπος Τίτλος:
John Dewey: Η Ηθική του Πραγματισμού στην Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
John Dewey: Η Ηθική του Πραγματισμού στην Εκπαίδευση
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι ηθικές αρχές που υποστηρίζονται από τον Πραγματισμό του John Dewey εφαρμόζονται στον τομέα της εκπαίδευσης. Ο Πραγματισμός, ως φιλοσοφικό ρεύμα, συνδέεται στενά με τους τρεις κύριους κλάδους της φιλοσοφίας: την οντολογία, την γνωσιοθεωρία και την ηθική. Κατά συνέπεια, η έρευνα αυτή επιχειρεί μια ολοκληρωμένη εξέταση της διανοητικής πορείας της σκέψης του Dewey, ανιχνεύοντας την εξέλιξή της από τις οντολογικές βάσεις, μέσα από τις επιστημολογικές προσεγγίσεις, έως τις ηθικές της προεκτάσεις. Με τον τρόπο αυτό, αναδεικνύεται πώς το ηθικό κομμάτι της πραγματιστικής φιλοσοφίας του Dewey παίρνει μέρος, συμβάλλει και εφαρμόζεται στην εκπαιδευτική του σκέψη και πράξη. Η εργασία υποστηρίζει ότι οι ηθικές αρχές του Dewey δεν αποτελούν απλώς αφηρημένες ιδέες, αλλά είναι καθοριστικές για τη διαμόρφωση του οράματός του για την εκπαίδευση ως μια δυναμική, βιωματική και κοινωνικά θεμελιωμένη διαδικασία, υπογραμμίζοντας έτσι τη λειτουργική συνέργεια μεταξύ της ηθικής θεωρίας και της εκπαιδευτικής πράξης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
John Dewey, Πραγματισμός, Πραγματιστική Ηθική, Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
146
Αριθμός σελίδων:
132
Διπλωματική Εργασία - Αleksandre Iashagashvili (1).pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο