Στρες και τροχαίο ατύχημα

Διπλωματική Εργασία uoadl:1313904 263 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Η Επιστήμη του Στρές και η Προαγωγή της Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2013-07-08
Έτος εκπόνησης:
2013
Συγγραφέας:
Παπακωνσταντίνου Αθανάσιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καθηγήτρια Δαρβύρη Χριστίνα (επιβλέπουσα), Καθηγητής Χρούσος Γεώργιος, Καθηγητής Χλιαουτάκης Ιωάννης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρες και τροχαίο ατύχημα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Εισαγωγή
Από τις έρευνες που έχουν γίνει, είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι τα τροχαία
ατυχήματα είναι υπεύθυνα, όχι μόνο για υψηλά ποσοστά τραυματισμών και θανάτων,
αλλά και μπορεί να προκαλέσουν την ανάπτυξη μετατραυματικού στρες. Οι πιο
σημαντικοί παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι ο άνθρωπος (ως οδηγός, ως
επιβάτης ή ως πεζός), το περιβάλλον και το όχημα. Ο ρόλος του στρες στην
πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων είναι καθοριστικός, καθώς η ίδια η διαδικασία της
οδήγησης προκαλεί στρες αφού απαιτεί από τον οδηγό να χειρίζεται σωστά τα
επιμέρους όργανα του οχήματος και παράλληλα να χρησιμοποιεί την όραση και την
ακοή και να έχει γρήγορα αντανακλαστικά. Εκτός από την οδήγηση, περιβαλλοντικοί
παράγοντες, όπως ο θόρυβος και η κίνηση προκαλούν στρες αυξάνοντας τον κίνδυνο
εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα. Επίσης, το στρες που οφείλεται στην εργασία, το
χωρισμό ή το διαζύγιο, αυξάνει τον ίδιο κίνδυνο. Η επιθετική συμπεριφορά, η
υπνηλία και η κόπωση που σχετίζονται με το στρες αποτελούν και αυτοί παράγοντες
κινδύνου πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα που
αφορούν τους μοτοσικλετιστές, έρευνες έχουν δείξει ότι οι οδηγοί
μοτοσικλετιστών αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο να τραυματιστούν ή να
σκοτωθούν σε τροχαίο ατύχημα. Για να αντιμετωπιστούν τα τροχαία ατυχήματα και
να μειωθούν οι τραυματισμοί και οι θάνατοι που οφείλονται σε αυτά, θα πρέπει να
εφαρμοστούν μέτρα που αφορούν κυρίως τον άνθρωπο.
Έρευνα για το στρες και το τροχαίο ατύχημα
Η έρευνα αυτή αφορά άνδρες και γυναίκες οδηγούς αυτοκινήτου, μοτοσικλέτας,
παπιού και σκούτερ. Η δειγματοληψία έχει ηλικιακό περιορισμό, καθώς κατάλληλοι
να απαντήσουν είναι οι οδηγοί από 18 ετών και άνω. Κριτήρια αποκλεισμού
αποτελούν η μη κατοχή διπλώματος οδήγησης, η αδυναμία ομιλίας, γραφής,
ανάγνωσης στην ελληνική γλώσσα και η διανοητική σύγχυση - άνοια. Η έρευνα αυτή
διεξήχθη τηλεφωνικά τον μήνα Ιούλιο 2012 και απευθύνθηκε σε πληθυσμό 800
ατόμων.
Το ερωτηματολόγιο, που χρησιμοποιήθηκε, διερευνά την άποψη της κοινής γνώμης
σχετικά με την επιρροή του στρες στην πρόκληση τροχαίου ατυχήματος. Διαιρείται
σε τρεις ομάδες ερωτήσεων (προφίλ του οδηγού, αξιολόγηση του οδηγού, στρες και
οδήγηση). Κάθε ομάδα αποτελείται από μία σειρά από ερωτήσεις με δυνατότητα
επιλογής διαφόρων απαντήσεων. Το στατιστικό πρόγραμμα που χρησιμοποιήθηκε για
την ανάλυση δεδομένων ήταν το IBM SPSS Statistics 20. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε
ακολουθώντας τη μέθοδο της στρωματοποιημένης δειγματοληψίας.
Λέξεις-κλειδιά:
Στρες, Τροχαίο ατύχημα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
191
Αριθμός σελίδων:
65
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

document.pdf
924 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.